گردشگری و توریسم

40 مرکز گردشگری دریایی در هرمزگان ساماندهی شد

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: 17 مرکز گردشگری در جزیره قشم، 12 مرکز در غرب، 6 مرکز در بندرعباس و شرق و پنج مرکز نیز مربوط به جزیره کیش است.
وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت های موجود، هرمزگان به عنوان استان معین گردشگری دریایی در کشور تعیین شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: برنامه ها و دستاوردهای حوزه توسعه گردشگری دریایی این استان در قالب سه بسته عمرانی، فنی و دریایی طراحی شده و تاکنون در این راستا اقدامات مختلفی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
وی گفت: در این رابطه در پنج بخش تامین ایمنی آبراه ها، بنادر و شناورها، پاسخگویی به شرایط اضطرار و برنامه های توسعه ای اقدامات مختلفی صورت گرفته است.
عفیفی پور تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون، اسکله های شناور فلزی توسط متخصصان داخلی در این استان هرمزگان طراحی و ساخته شده است و در بندرهای گوران، لافت قدیم، هنگام، کندآلو، شیب دراز، سهیلی و گورزین نصب شده است.
وی ادامه داد: همچنین مطالعه و مکان یابی ساخت و نصب 2 فروند اسکله برای بندر تیاب میناب و خورآذینی بندر سیریک نیز صورت گرفته است.
عفیفی پور اضافه کرد: 13 بندر در هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی کشور وجود دارد که 95 درصد از حجم کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود 100 درصد عملیات حمل خودرو در مسیر سرزمین اصلی به جزیره های خلیج فارس را بر عهده دارد.
وی با اشاره به این که در نیمه نخست امسال 9 میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان ثبت شده است، گفت: روند مسافرت های دریایی در 15 سال اخیر رشد صعودی داشته و در سال گذشته شاهد خدمات رسانی به بیش از 20 میلیون نفر سفر در استان بودیم.
این مسوول یادآورشد: در تعطیلات نوروزی امسال نیز 841 هزار نفر گردشگر دریایی نیز خدمات ارایه شد که این رقم نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: علاوه بر سفرهای داخلی، انجام مسافرت های دریایی بین المللی به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس نیز با استفاده از شناورهای مدرن در حال انجام است و از تابستان سال جاری تاکنون، از ظرفیت کشتی اقیانوس پیمای سانی نیز در این رابطه استفاده می شود.
وی با اعلام این که طرح پیشنهادی ساماندهی کلوپ های تفریحی به استانداری هرمزگان ارایه شده است، اظهار داشت: جایگزینی و استاندارد کردن شناورهای تفریحی به ویژه قایق های فعال در اسکله های تفریحی استان نیز در دست پیگیری است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تامین تجهیزات رادیویی، ارتباطی و مخابراتی برای بنادر گردشگری، انجام عملیات لایروبی و هیدروگرافی آن ها، نصب علائم کمک ناوبری در مسیرهای دریایی و همچنین خروج و پاکسازی لاشه شناورهای مغروق به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
7195/6048

انتهای پیام /*


اقتصاد


بنادر و دريانوردي


گردشگري دريايي


هرمزگان