گردشگری و توریسم

دیواره های تخریب شده آرامگاه قیصر در گتوند ترمیم شد

شهردار گتوند عصر دوشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: تاکنون عامل یا عاملان تخریب این دیواره ها شناسایی و یا دستگیر نشده اند.
صدیقه میری درخصوص تندیس قیصر امین پور در زادگاه این شاعر گرانقدر نیز اظهار داشت: عملیات بهسازی میدان محل نصب تندیس، نصب آب نما و نورافشانی برای زیباسازی این تندیس از جمله اقدامات در حال اجرای شهرداری است.
به گزارش ایرنا چهارم مهرماه امسال در یک حرکت غیرفرهنگی بخشی از گره های اسلامی دیواره های آرامگاه دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس توسط فرد و یا افراد ناشناس تخریب شد.
نگهداری از آرامگاه این شاعر ارزنده کشورمان از حدود یکسال پیش از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند به شهرداری واگذار شده است.
آرامگاه زنده یاد قیصر امین پور در شهر گتوند ظرفیتی فرهنگی برای خوزستان و کشور است که این مکان در تمام ایام سال میزبان گردشگران و دوستداران فرهنگ، ادب و شعر سراسر کشور است.
این آرامگاه در هشتمین سالروز درگذشت قیصر امین پور با زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع در ورودی شهر گتوند احداث شد.
معماری بنای آرامگاه قیصر توسط حسین خسروجردی طراح مطرح کشوری که از دوستان قیصر بود ساخته شده و بصورت بسیار زیبا و تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی برگرفته از شخصیت و آثار این هنرمند فقید بنا شده است.
امین پور متولد دوم اردیبهشت ماه 1338گتوند در تاریخ هشتم آبان سال 1386 بر اثر عارضه قلبی در گذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
شهرستان گتوند از شهرهای فرهنگی در شمال استان خوزستان واقع شده است.
7467/3022

انتهای پیام /*


فرهنگي


آرامگاه قيصر امين پور


عمراني


گتوند