اماکن دیدنی ایران

ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی با ۵٠میلیون تومان

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با ۵۰میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد، درحالی‌که در سایر صنایع این رقم گاه به ۱۰ برابر نیز می‌رسد.

فارس: علی‌اصغر مونسان در اولین نشست هم‌اندیشی بانوان کارآفرین حوزه صنایع‌دستی که با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها در کسب‌وکارهای کوچک صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه این بخش حداقل سرمایه را برای ایجاد شغل نیاز دارد، گفت: در صنایع‌دستی و گردشگری با 50میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد، درحالی‌که در سایر صنایع این رقم گاه به 10 برابر نیز می‌رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به مزیت‌های صنایع‌دستی در کشور گفت: فراگیر بودن این بخش یکی از مزیت‌های مهم صنایع‌دستی است که در همه‌جای کشور توانسته شغل و درآمد ایجاد کند.

مونسان تصریح کرد: موضوع بیمه در این جلسه به‌عنوان یک مطالبه به حق مطرح شد پیگیری کردیم و در این خصوص اقدامات بسیار خوبی انجام شده و با تفاهم‌نامه با صندوق بیمه روستاییان و عشایر، موضوع صنایع‌دستی روستایی به سرانجام رسیده است، موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی شهری نیز به‌صورت جدی در حال پیگیری است و نامه‌ای با امضای من و خانم ابتکار برای معاون‌اول رئیس‌جمهوری در این خصوص ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص ١٢ هزار میلیارد تومان به طرح اشتغال روستایی گفت: 10درصد از این مبلغ به بخش صنایع‌دستی و 10درصد به بخش گردشگری اختصاص می‌یابد و در کنار این موضوع از کمک‌های فنی و اعتباری برای حمایت از حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه صادرشده از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، فروش صنایع‌دستی خارجی در سایت‌های تاریخی ما ممنوع است. این درحالی است که سایت‌موزه‌های ما در سراسر کشور به‌صورت رایگان در اختیار بخش صنایع‌دستی کشور است و هرکس بخواهد نمایشگاهی را در این سایت‌موزه‌ها برگزار کند این امکان به‌صورت رایگان برای آن‌ها فراهم است.