گردشگری و توریسم

مرمت 2 بنای تاریخی ثبت ملی در شوشتر آغاز شد

علی محمدچهارمحالی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:یکی از این آثار حمام تاریخی افضل است که 1،4 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت آن اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود:کار مرمت این اثر توسط استاد حسین معماریان از اساتید برجسته معماری استان خوزستان اوایل آبان ماه آغاز شده و قرار است قبل از پایان سال به اتمام برسد.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد:این حمام در گذشته دارای بخش های مختلفی از جمله آتش خانه ، بخش عمومی و خصوصی بوده است.
وی افزود:پارسال سردرب و بخش هایی از طاق های داخلی این حمام مرمت شد و امسال نیز ساماندهی بام ،مرمت دیواره های داخلی ضلع شمالی و تزئینات داخلی آن انجام می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشترادامه داد:مرمت خانه شیخ جعفر شوشتری یکی دیگر از آثار ثبت ملی این شهرستان با اعتباری حدود300میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.
وی گفت:این خانه از آثار ارزشمند شهرستان شوشتر است که در چهار طبقه احداث شده و دارای تزئینات زیادی از جمله حجاری،چوب و گره می باشد.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتردر پایان افزود:مرمت این اثر نیز اوایل آبان ماه شروع و در سال جاری به پایان می رسد.
حمام افضل شوشتر بخشی از مجموعه افضل است که شامل مسجد، منزل، کاروان‌سرا می با‌شد این حمام توسط نادعلی و نورعلی افضل در شوشتر ساخته‌ شد.
خاندان افضل که از خانواده‌های معروف و قدیمی شوشتر هستند اغلب تاجر بوده اند.
شیخ جعفر بن حسین بن علی شوشتری یکی از علمای مشهور شیعه از شهر شوشتر بود.
خانه شیخ جعفر نیز مربوط به دوره قاجاریه است و در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7159/6068

انتهای پیام /*


فرهنگي


شوشتر


مرمت


آثارملي