گردشگری و توریسم

توسعه گردشگری با اقامتگاه های بومگردی میسر است

به گزارش ایرنا، علی سلیمانی روز شنبه در حاشیه مجمع عمومی انجمن اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: تصویب طرح برگزاری انجمن اقامتگاه های بو مگردی با تلاش اتاق بازرگانی برای اولین بار در کشور در استان سمنان برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی برنامه های سرمایه گذارانی که در اقامتگاه های بوم گردی فعال هستند از جمله دستاوردهای برگزاری مجمع عمومی است.
سلیمانی ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری در دراز مدت به افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در کشور می انجامد و ساماندهی اقامتگاه های بوم گردی باید در تمامی استان های کشور انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: در استان سمنان طرح مجمع موسسان اقامتگاه های بوم گردی با حضور فعالان بخش خصوصی که مجوز فعالیت از اداره کل میراث فرهنگی دارند، در فضایی دوستانه امروز شنبه برگزار شد.
نماینده امور تشکل های اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: براساس ماده پنج قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق بازرگانی ایران مکلف به اعلام فهرست ملی تشکل های اقتصادی است و با توجه به اهمیت اقامتگاه های بوم گردی، اولین مجمع در استان سمنان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در آیین انتخابات مجمع عمومی اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان، ابوالقاسم آشوری، رشید محمودیان، یاسر امیری، ماشاالله عمید، سید محمد سعیدی، محمدهادی ایزدفر و مهین احمدی با اکثریت آرا به عنوان اعضا این انجمن انتخاب شدند.
بیش از 600 اقامتگاه بوم گردی در کشور وجود دارد و تعداد این اقامتگاه ها با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی به زودی به 2 هزار واحد افزایش می یابد.
استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
7339/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگری


بوم گردی


استان سمنان