گردشگری و توریسم

اربعین حسینی یک جریان فرا مذهبی و فرا قومی است

حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا بیش از 20 میلیون زایر حضور دارند که همه آنها انسان های آزاده از هر مذهب و مکتبی همچون اهل سنت و مسیحیان در کنار شیعیان می باشند که برای شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش به عزاداری می پردازند.
وی جریان اربعین حسینی را آنقدر وسیع و عمیق دانست که هیچ دوربینی توان نمایش آن را ندارد و تصریح کرد: دوربین ها فقط می توانند از زاویه خاصی و از یک گوشه گزارشی را ثبت و ارسال کنند و اربعین حسینی نیز از این امر مستثنی نیست در حالی که برای نمایش شور حسینی در مراسم اربعین باید به عمق و روح محبت و عشقی که در کربلا حاکم است، پرداخته شود.
نجفی روحانی مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا را بزرگترین کنگره مذهبی در جهان دانست که سیاست جهان اسلام در آن رقم می خورد.
وی شعار مراسم اربعین حسینی امسال با عبارت ‘الحسین یجمعنا’ (حسین ما را دور هم جمع کرده است) را شعاری با مفهوم دانست که تمامی انسانهای آزاده با هر دینی بر محور دوست داشتن امام حسین (ع) در کربلای معلی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی دور هم جمع شده اند.
نجفی مراسم اربعین حسینی را بازخوانی واقعه عاشورا دانست و تاکید کرد: امام حسین (ع) مظهر ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار بود و از این رو در مراسم اربعین آزادی خواهان و ظلم ستیزان جهان با هر مذهبی دور هم جمع می شوند و به عزاداری برای سالار شهیدان می پردازند.
وی همچنین مهمان نوازی عراقی ها در پذیرایی و رسیدگی به زایران اربعین حسینی را موضوعی کم نظیر در جهان دانست و تصریح کرد: شستشوی لباس زایران، پذیرایی با انواع غذاها، در اختیار گذاردن منازل و هر نوع خدمت دیگر از سوی عراقی ها در حق زایران حسینی، اقدامی بی بدیل است که از سوی عراقی ها در حق زایران حسینی بدون منت صورت می گیرد.
خاورم*م.ج*380**

انتهای پیام /*


اجتماعي


عراق


اربعين 97


كربلا