گردشگری و توریسم

1600 خبرنگار و مستند ساز خارجی اربعین را پوشش می دهند

محمد علی انوشه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کربلای معلی در تشریح فعالیت های اطلاع رسانی و فضای مجازی مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: خبرنگاران و برنامه سازان خارجی وارد شده به کشور عراق در 15 مسیر منتهی به کربلای معلا در حال ضبط و ارسال اخبار و گزارش های خود (پوشش رسانه ای) به سراسر جهان هستند.
وی ادامه داد: پوشش رسانه ای ستاد اطلاع رسانی اربعین حسینی از روز 28 محرم (16 مهرماه) آغاز شده و تا پس از پایان این مراسم معنوی و بی نظیر ادامه خواهد داشت.
مسئول ستاد اربعین اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی، شهر بندری فاو در جنوب عراق را با فاصله 650 کیلومتر از کربلا دورترین مسیر پوشش رسانه ای دانست و اظهار داشت: خبرنگاران و برنامه سازان خارجی در مسیرهای ناصریه، العماره، سماوه، کوت، حله، سامرا، بصره، طوزخورماتو، دیوانیه، کاظمین، اسکندریه، مصیب، و در مهم ترین مسیر یعنی مسیر نجف اشرف به کربلای معلا مستقر شده و در حال ارسال اخبار و گزارش های خود به سراسر جهان هستند.
وی ادامه داد: در مسیرهای یاد شده هشت پرس سنتر و ایستگاه رسانه ای استقرار یافته که خبرنگاران و گزارشگران می توانند عکس ها، فیلم ها و اخبار و گزارش های خود را به سراسر دنیا ارسال نمایند.
عضو شورای عالی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی افزود: ستاد اطلاع رسانی اربعین 12 پرس سنتر (استودیو) در شهر کربلای معلا مستقر کرده که شش استودیو مخصوص برنامه های زنده و بقیه نیز ویژه خدمات به خبرنگاران رسانه های بین المللی می باشد.
وی ادامه داد: 45 فرکانس ماهواره ای برای پوشش مراسم اربعین حسینی از سوی این ستاد در کربلا اختصاص یافته که اخبار و گزارش های این رویداد بی نظر را در کنار 59 واحد سیار به جهان مخابره می کنند.
انوشه مدت زمان عملیات رسانه ای ستاد اطلاع رسانی اربعین را 22 روز اعلام کرد و اظهار داشت: تامین امکانات و تجهزات پخش زنده کنگره عظیم اربعین امام حسین (ع) و یاران بافایش از دیگر فعالیت های اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در عراق است.
وی ادامه داد: بیش از 65 دوربین در اطراف و درون حرم های شریف امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و همچنین بین الحرمین نصب شده که شور و شعور زائران حسینی را برای جهانیان مخابره می کند.
خاورم*م.ج*380**

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


اربعین 97


رسانه