گردشگری و توریسم

مجوز مطالعه اولیه قلاتگه /قلعه کوچک/ ریکاباد اشنویه صادر شد

جلیل جباری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از قلاتگه اشنویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قلاتگه ریکاباد مجموعه مهم اورارتویی است که می تواند دوره های تاریخی را معرفی کرده و منبع مهمی برای مطالعات علمی، پژوهشی و باستان شناسی باشد و در آینده مقصد بسیاری از گردشگران خواهد بود.
وی اضافه کرد: از سال ها پیش با توجه به اعلام آمادگی مسوولان اشنویه به دنبال اخذ مجوز برای مطالعات باستان شناسی این منطقه تاریخی بودیم که اکنون بخشی از اعتبار مورد نیاز تامین و تصویب شده و به زودی مطالعات اولیه که شامل تعیین عرصه است، آغاز می شود.
وی ادامه داد: در سال های گذشته این اثر تاریخی مورد تعرض حفاران غیرمجاز قرار گرفته و به بخشی از آن به صورت جزئی آسیب رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: برای قلاتگه ریکاباد برنامه ریزی بلند مدت و مناسبی تدارک دیده شده که برای اجرای این طرح ها، اختصاص منابع مستمر ضروری است.
به گزارش ایرنا محوطه و قلعه قلاتگه ریکاباد مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در 15 کیلومتری شرق اشنویه و در مسیر اشنویه – نقده واقع شده است.
شهرستان اشنویه دارای بیش از 105 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است و وجود پنج کتیبه مهم اورارتویی آن را به عنوان بهشت باستان شناسی منطقه تبدیل کرده است.
9870/3020/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


باستان شناسي


قلاتگه


اشنويه