گردشگری و توریسم

خانه بومگردی روستای چشمه بید ایلام افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی ایلام روز پنجشنبه در آیین افتتاح خانه بومگردی روستای چشمه بید ایلام گفت: برای ساخت و تجهیز این خانه بومگردی با سه نفر اشتغالزایی پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
عبدالمالک شنبه زاده افزود: این نخستین خانه بومگردی در استان ایلام است که از صفر تا 100 ایجاد شده و دیگر خانه های بومگردی سطح روستاهای استان ایلام تنها تجهیز شده اند.
وی یادآور شد: هم اکنون ساخت و تجهیز 60 خانه بومگردی در دست ساخت است و 15 خانه بومگردی نیز به بهره برداری رسیده است.
گفتنی است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی از پایانه مرز بین المللی مهران بازدید و در جریان روند تردد زائران اربعین قرار گرفت.
علی اصغر مونسان در این دیدار گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهور همه دستگاه ها وظیفه دارند بنحوی عمل کنند که زائران با آرامش و بدون مشکل از مرز تردد کنند.
وی افزود: ساماندهی جمعیت عظیم زائران اربعین کار سختی است و همه امور در کنترل ما نیست به همین دلیل در این زمینه هماهنگی های لازم با کشور عراق انجام شده است.
مونسان گفت: راهپیمایی عظیم اربعین به لحاظ مدیریت ملی حائز اهمیت است و مردم به آن توجه و مورد رصد قرار می دهند، سازمان میراث فرهنگی نیز هر اقدامی را به تسهیل تردد زوار اربعین کمک کند انجام خواهد داد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز گذشته وارد استان ایلام شد و از کاخ فلاحتی شهر ایلام بازدید و بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام را افتتاح کرد.
6032/6119

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


خانه بومگردي


افتتاح