اماکن دیدنی ایران

رگبار باران همراه با رعد و برق در جنوب شرق کشور/آسمان نجف و کربلا نیمه ابری است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: از بعدازظهر امروز در بخش هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار رعد و برق در استان های آذربایجان غربی و غرب آذربایجان شرقی آغاز شده و فردا ضمن تشدید بارش به غرب و مناطقی از جنوب غرب کشور در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، غرب همدان و لرستان خواهد رسید.

به گفته گودرزی؛ امروز دمای هوا در اردبیل، گیلان، مازندران و فردا گلستان، مازندران و خراسان شمالی افزایش محسوسی خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه علاوه بر نوار غربی کشور در استان های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و همین طور دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی در استان تهران، البرز، قزوین و زنجان گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه امروز آسمان کربلا و نجف نیمه ابری است، افزود: برای روز پنج شنبه رگبار پراکنده باران در آسمان کربلا پیش بینی می‌شود.

گودرزی حداکثر دمای امروز کربلا را 32 ،حداقل 22 و حداکثر دمای نجف را 33 و حداقل 23 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

به گفته وی روز پنج شنبه برای مرز مهران وزش باد شدید، رگبار باران، رعد و برق و غبار محلی پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در مرز مریوان خبر داد و گفت: از اواخر وقت امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در مرز مریوان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه پدیده خاصی در شلمچه نداریم، بیان کرد: همچنین امروز کاهش 1 تا 2 درجه ای دما در قصر شیرین پیش بینی می شود.

گودرزی از وزش باد در آسمان تهران خبر داد و گفت: از اواخر وقت روز پنج شنبه در آسمان پایتخت رگبار باران و رعد و برق را خواهیم داشت.