گردشگری و توریسم

11پروژه گردشگری خراسان شمالی به بخش خصوصی واگذار ‌شد

به گزارش ایرنا به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل حبیب یزدان پناه بر گسترش حمایت‌های سازمان از سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی با فرمانداران، دهیاران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان‌ها و در راستای اجرایی کردن ماده 27 قانون الحاق (برخی از مواد به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت جهت استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و واگذاری پروژه‌های طرح تملک دارایی سرمایه‌ای) اولین فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار برای پروژه‌ها و طرح‌های تملک دارایی سرمایه از سوی این اداره کل منتشر شد.
یزدان پناه گفت: پروژه‌های متعدد مربوط به زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی در مناطق و روستاهای هدف گردشگری در این مرحله به بخش خصوصی واگذار می شود تا با تکمیل و توسعه این تاسیسات مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.
وی اظهار داشت: گردشگری به‌رغم نیاز به سرمایه‌گذاری اندک ارزآور بوده، بخش‌های گوناگون اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد و درآمد کسب‌ و کارهای کوچک را افزایش می‌دهد و بهترین راه برای رونق اقتصاد مردمی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: کمک به سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش‌های خود را در این زمینه قرار داده‌ایم.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042

انتهای پیام /*


اقتصاد


ميراث فرهنگي


بخش خصوصي


خراسان شمالي