اخبار گردشگری

تورهای فاقد مجوز قانونی در اردبیل سامان دهی می شوند

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از سامان دهی تورهای فاقد مجوز قانونی در سطح استان خبر داد.

صغری فرشی سرپرست معاونت گردشگری استان با اعلام این خبر تصریح کرد: به منظور ساماندهی تورهای گردشگری، تورهای فاقد مجوز شناسایی می شود.

در ادامه شرایط فعالیت قانونی به تورها تشریح شده و همچنین تذکر شفاهی به تورهای فاقد مجوز ابلاغ می شود؛ لازم به ذکر است این اقدام از سوی تورهای بدون مجوز مورد استقبال قرار گرفته و تعدادی اقدام به کسب مجوز کرده اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ادامه داد: طی روزهای گذشته 20 تذکر شفاهی ابلاغ شده است.

افراد علاقه مند می توانند بعد از دریافت کارت تورلیدری با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به تعریف و اجرای تور گردشگری اقدام کنند.

به منظور ساماندهی تورهای غیرمجاز در صورت نیاز جلسات هم اندیشی با نهادها و دستگاه های مرتبط از جمله هیئت کوهنوردی استان و نیروی انتظامی برگزار می شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید کرد: فعالیت تورهای فاقد مجوز قانونی مورد تائید اداره کل نبوده و مشکلاتی را به دنبال دارد که با طرح ساماندهی بی شک بخش قابل توجهی از این مشکلات حل و فصل خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.