گردشگری و توریسم

روابط گردشگری تهران و توکیو گسترش می یابد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، ‘مرتضی رحمانی موحد’ سفیر ایران در ژاپن با ‘هیروشی تاباتا’ کمیسیونر آژانس گردشگری ژاپن ملاقات و در خصوص زمینه های همکاری دو کشور در صنعت گردشگری، تعاملات دوستانه و فرهنگی و برنامه های ویژه سالگرد 90 امین سال برقراری روابط دو کشور، گفت و گو و تبادل نظر کرد.
‘تاباتا’ در پاسخ به طرح موضوع امضای یادداشت تفاهم همکاری های گردشگری بین دو کشور توسط سفیر ایران، با تبریک انتصاب سفیر جدید کشورمان در ژاپن با ابراز امیدواری جهت توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها گفت: موضوع یادداشت تفاهم همکاری های گردشگری ایران و ژاپن در دستور کار آژانس گردشگری ژاپن قرار دارد و بزودی آن را نهایی خواهیم ساخت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم ضمن قدردانی از پیگیری های صورت پذیرفته توسط آژانس گردشگری ژاپن، برای امضای یادداشت تفاهم همکاری گردشگری دو کشور در توکیو یا تهران اعلام آمادگی نمود.
تاباتا ضمن ابراز خوشحالی از سمینار گردشگری ‘مقصد: ایران’ که قرار است 2 آبان ماه 1397 در سفارت ایران در توکیو برگزار گردد، از برگزاری آن استقبال و بر اهمیت این اقدامات در توسعه گردشگری دو کشور تاکید کرد.
تاباتا با اشاره به 90 امین سال برقراری روابط دو کشور در سال 1398 (2019)، برای دیدار از ایران ابراز علاقه نمود.
رحمانی موحد همچنین در این دیدار از تابا برای سفر به ایران دعوت کرد که با استقبال او مواجه شد.
تاباتا همچنین توضیحاتی در مورد اقدامات صورت پذیرفته در ژاپن برای آسایش و راحتی گردشگران مسلمان از جمله غذای حلال ارائه کرد.
کمیسیونر گردشگری ژاپن، ریاست آژانس گردشگری آن کشور را برعهده دارد که زیر نظر وزرارت زمین، زیرساخت، گردشگری و حمل و نقل فعالیت می کند مسئولیت این کمیسیونر سیاست گذاری و تصمیم گیری در خصوص راهبرد توسعه گردشگری ژاپن است و هماهنگی های بین دستگاه های دولتی و نیز بخش خصوصی فعال را نیز برعهده دارد.
**آساق**1904**

انتهای پیام /*


فرهنگی


زاپن


ایران


گردشگری