گردشگری و توریسم

رسانه حلقه پیوند ظرفیت‌های گردشگری با مخاطب است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید ضیاء هاشمی امروز سه‌شنبه در جریان دیدار جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران و ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران از ایرنا افزود: شناخت ظرفیت‌های گردشگری بسیار مهم است و رسانه می‌تواند در این عرصه نقش مهمی ایفا کند.
وی با اشاره به دغدغه‌هایش در اطلاع‌رسانی گردشگری خطاب به رئیس جامعه هتلداران و تورگردانان ایران اظهار داشت: نقش ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام تنها اجتماعی و فرهنگی نیست بلکه نقش اقتصادی نیز باید داشته باشد، موفقیت بخش خصوصی در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد اقتصادی کشور و اشتغالزایی و کارآفرینی کمک کند.
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه دولت به دنبال توسعه گردشگری است، گفت: همه باید برای توسعه و رونق این صنعت بسیج شویم.

**افزایش گردشگران خارجی در دولت تدبیر و امید
رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این دیدار گفت: آژانس‌های مسافرتی محرک ورود گردشگر به کشور هستند، ما در نمایشگاه‌های بسیاری در دنیا شرکت می‌کنیم و کار بازاریابی در این صنعت را انجام می‌دهیم.
ابراهیم پورفرج با تاکید بر اینکه بخش گردشگری به قلم رسانه‌ها نیاز دارد، افزود: گاهی مسائل کوچک برای ما تورگردانان مانعی بزرگ می‌شود که باید آنها را رفع کرد.
وی با اشاره به اینکه جامعه تورگردانان ایران، امسال حضور در نمایشگاه‌های گردشگری در سراسر جهان را افزایش داده‌ است، گفت: تا پایان اسفند در هفت نمایشگاه بزرگ شرکت خواهیم کرد و برای رونق گردشگری ایران سعی و تلاش می‌کنیم.
پورفرج این نکته را نیز اضافه کرد که تعداد گردشگران در دولت تدبیر و امید به طور چشمگیری افزایش داشته است.
رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در این دیدار با یادآوری اشتغالزایی و درآمدزایی صنعت گردشگری گفت: همه کشورها با اهتمام به این موضوع، برنامه‌ریزی می‌کنند.
جمشید حمزه‌زاده، صنعت گردشگری را بستر مهمی برای اشتغالزایی در کوتاه‌مدت ذکر و اضافه کرد: این صنعت زودبازده است و سیاست رئیس جمهوری نیز توسعه این صنعت است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر توسعه این صنعت تاکید کرده‌اند.
وی ادامه داد: متاسفانه توفیق چندانی در این بخش حاصل نشده است چرا که این صنعت فرابخشی است و هنوز این باور به وجود نیامده که صنعت گردشگری می‌تواند در راستای منافع ملی حرکت کند وهمین امر سبب شده که اقدامات جزیره‌ای و سلیقه‌ای در دستگاه‌های مختلف اعمال شود.
رئیس جامعه هتلداران با تاکید بر استراتژی مشخص و انسجام ملی در راستای توسعه گردشگری گفت: این صنعت می‌تواند به رونق تولیدات داخلی کمک کند کما اینکه ما 90 درصد تجهیزات موردنیاز را از تولیدات داخلی خریداری می‌کنیم.
حمزه‌زاده، تعریف بسته حمایتی را از نیازهای حوزه گردشگری دانست و گفت: هزینه‌های گردشگری به شدت افزایش یافته و بسیاری از هتل‌ها و مراکز اقامتی به سمت تعدیل نیرو رفته‌اند که باید برای این معضل چاره‌جویی کرد.
فراهنگ**9012** 1055

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


سید ضیاء هاشمی