گردشگری و توریسم

همایش باستانشناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم برگزار میشود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، ‘مرتضی آبدار’ گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور این کنفرانس را در روزهای 23 تا 25 آبان ماه 1397 برگزار خواهد کرد.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های اول و دوم در سال‌های 1393 و 1395 در دانشگاه نورثوست شهر خیان چین و دانشگاه نانجینگ واقع در شهر نانجینگ چین، گفت: این کنفرانس میان‌رشته‌ای، متخصصان حوزه‌های حفاظت، باستان‌شناسی و تاریخ هنر را با تمرکز بر محوطه‌هایی که در امتداد جاده ابریشم وجود دارد گردهم می آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: این کنفرانس محملی است برای تبادل دانسته‌ها و ایده‌های اندیشمندان و پژوهشگران تا علاوه بر اشاعه نتایج پژوهش‌ها، بسترهای لازم برای ایجاد همکاری‌های بین‌المللی مهیا شود.
آبدار اضافه کرد: ‘باستان‌شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم’ موضوع کنفرانسی علمی قرار گرفته تا بر نقش پررنگ و ضروری این دو حوزه در راه ارتباطی بین شرق و غرب تأکید شود.
وی گفت: از این‌رو که تبادلات فرهنگی، تجاری ما بین سرزمین های مختلف از غرب تا شرق جهان همواره در جریان بوده، ماحصل آن آثار ملموس و ناملموسی است که در پهنۀ سرزمین‌های مسیر راه ابریشم برجای مانده است.

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث باستاني


همايش


تبريز