گردشگری و توریسم

ظرفیت های گردشگری خراسان جنوبی در کشور معرفی شود

به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم دوشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی افزود: باید به دنبال اهدافی باشیم که هنر عکاسی برای معرفی ظرفیت ها، آثار و مفاخر استان به کار گرفته شود.
وی تصریح کرد: انتقال درست تاریخ کهن به نسل آینده برای هر جامعه ای مهم است و در این مسیر می توان از ابزار عکاسی و رسانه بهره گرفت.
معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عکاس باید در کنار کار فنی به موضوع فرهنگی نیز توجه کند گفت: عکس، سند و مدرک مستدل است که هویت، فرهنگ، آداب و سنن کهن را به نسل دیگر منتقل کند لذا عکاسان باید با تقوای رسانه ای هوشیار باشند که یک عکس به ضدارزش تبدیل نشود.
وی ادامه داد: برای تصویربرداری از یک شخص رضایت او مهم است لذا نباید از هنر عکاسی به عنوان مچ گیری استفاده کرد.
علوی مقدم با اشاره به پتانسیل ها و استعدادهای طبیعی موجود در خراسان جنوبی گفت: باید با استفاده از هنر عکاسی جاذبه های تاریخی به عنوان آلبوم افتخار به نسل های بعدی منتقل شود.
وی افزود: این قبیل جشنواره ها، زمینه و شرایط را برای انتقال مفاهیم فرهنگی و تاریخی فراهم کرده و در معرفی قابلیت های استان موثر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت روستاهای استان اظهار داشت: باید در معرفی آداب و سنن این مرز و بوم تلاش بی وقفه شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت مستمر دبیرخانه دایمی این جشنواره عکاسان جذب این استان شده و برای ثبت سایر هنرهای مرتبط با گردشگری قدم های موثر و بزرگ برداشته شود.
عکاسان برتر کشوری راه یافته به نخستین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی از 26 مهرماه جاری با حضور در خراسان جنوبی از بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی 11 شهرستان این استان کویری و مرزی عکاسی کردند.
هیات داوران این جشنواره متشکل از پنج نفر شامل محمدعلی بیدختی، اسحاق آقایی، محسن کابلی، امیر عنایتی و رضا خالدی بودند و عکاسان برتر با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر تجلیل شدند.
عکس هایی که عکاسان کشوری در جشنواره ملی میراث ماندگار تولید کردند در قالب کتابی با عنوان «خراسان جنوبی مصور» به چاپ می رسد.
9893*3028

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


عکاسی


خراسان جنوبی