اخبار گردشگری

خودداری تعاونی‌های ترمینال غرب تهران ازفروش بلیت به زائران اربعین/نرخ بلیت‌۵۰درصدافزایش می‌یابد

به گزارش ایسنا، ترمینال غرب تهران که بیشترین حرکت اتوبوس‌ها به سمت شهرهای هم‌مرز با عراق از مبدأ آن صورت می‌گیرد، با ازدحام جمعیت زائرانی روبه‌رو شده که از عصر امروز (دوشنبه ٣٠ مهر) موفق نشده‌اند بلیت اتوبوس تهیه کنند. این در حالی است که اتوبوس‌ها در پایانه مستقر شده‌اند. بنا به اظهارات تعاونی‌های مسافربری، در این پایانه نیز ساعت فروش بلیت و حرکت اتوبوس‌ها به بامداد اول آبان‌ موکول شده است.

طبق اظهارات پیشین احمدرضا عامری ـ رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری ـ ، اعزام زائران اربعین حسینی از اول آبان‌ آغاز خواهد شد که همزمان نرخ بلیت‌ها تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

 

طبق مشاهدات خبرنگاران ایسنا از پایانه مسافربری غرب تهران، تعاونی‌های مسافربری در آستانه فرا رسیدن زمان افزایش نرخ، از فروش بلیت به زائران و مسافران شهرهای مرزی خودداری می‌کنند تا در نخستین ساعات اول آبان‌، بلیت‌ها را با ۵۰ درصد افزایش قیمت بفروشند. همچنین حرکت اتوبوس‌ها به سمت شهرهایی همچون مهران به بعد از آغاز فروش بلیت اربعین موکول شده است. بسیاری از زائران بیشتر از چهار ساعت است که در پایانه غرب منتظر آغاز فروش بلیت این اتوبوس‌ها هستند.

 

بنا به اظهارات یک راننده اتوبوس، قیمت بلیت تهران ـ مهران تا قبل از ساعت ۰۰:۰۰ روز اول آبان‌، ۷۸ هزار تومان است که از ساعت ۲۴ دوشنبه (۳۰ مهر) به بعد قیمت آن به ۱۵۰ تومان می‌رسد. با این حساب صرف نمی‌کند اتوبوس‌ها تا قبل از این ساعت به سمت مهران حرکت کنند.

 

با وجود اعتراض برخی از زائران و مسافران به ناظران حاضر در پایانه مسافربری، تاکنون برخورد جدی با تعاونی‌های مسافربری خاطی نشده و از سوی این ناظران، رفتار تعاونی‌ها امری عادی جلوه داده می‌شود.

 

در تابلوهای تمام اتوبوس‌های مقصد مهران نیز ساعت حرکت ۰۰:۰۵ بامداد روز اول آبان‌ ثبت شده است.

 

در بنرهای نصب‌شده در این پایانه، نرخ فروش بلیت‌ها برای دوره زمانی اول تا ۱۳ آبان‌ همزمان با مراسم پیاده‌روی اربعین، به ترتیب برای اتوبوس وی‌آی‌پی ۲۵ نفره ۱۵۰ هزار تومان، تک‌صندلی ۳۰ نفره ۱۲۰ هزار تومان و درجه یک ۹۰ هزار تومان ثبت شده است.