گردشگری و توریسم

اجلاس جهانی گردشگری پیامدهای مثبت اقتصادی به همراه دارد

به گزارش روز دوشنبه کمیته اطلاع رسانی اجلاس جهانی گردشگری، سید ناصر محمودی افزود: انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهایی آسیایی در سال 2018 و میزبانی از چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در توسعه اقتصاد استان نقش موثری دارد.
وی اظهار داشت: نگرش فرهنگی به رویداد 2018 همدان باعث کم توجهی به نقش و عملکرد اقتصادی آن در نظام مالی استان شده است.
محمودی تاکید کرد: از جمله پیامدهای مثبت اقتصادی این رویداد برای همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، می توان به توسعه گردشگری با معرفی ظرفیت های توریستی استان در عرصه جهانی و توسعه زیرساخت های گردشگری، اشتغال، کارآفرینی و جذب سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد.
وی عنوان کرد: صنعت گردشگری مجموعه ای پیچیده از خدمات گوناگون است که مجموعه آن فرصت اشتغالزایی را در بخش های مختلف ایجاد می کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان ادامه داد: صنعت گردشگری به طور مستقیم می تواند در تولید و تجارت دیگر خدمات همچون حمل و نقل، هتلداری، آژانس های مسافرتی، صنایع دستی، رستوران داری، صنایع غذایی و کشاورزی تاثیر بگذارد.
وی اضافه کرد: با وجود توانمندی های بالقوه کشور و استان در حوزه گردشگری، این صنعت در وضعیت مناسبی قرار ندارد و از موانع این صنعت در استان می توان به پایین بودن سطح اطلاعات و آگاهی مردم در این حوزه و کمبود امکانات زیربنایی مانند تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات صنعت گردشگری اشاره کرد.
محمودی ادامه داد: نبود حمایت کافی از بخش خصوصی و تشویق نکردن به سرمایه‌گذاری در این حوزه، نبود برنامه اصولی، جامع و مطالعات پایه‌ای برای توسعه گردشگری، وجود تشکیلات موازی در بخش صنعت گردشگری، ناهماهنگی سازمانی برای رونق گردشگری و ازدیاد مراکز تصمیم گیری، تبلیغات ضعیف و نیز نشر اخبار منفی از ایران از دیگر موانع توسعه ای صنعت گردشگری است.
وی گفت: امروزه سیاست گذاران و برنامه ریزان کشورها به صنعت گردشگری به عنوان یک راهبرد توسعه اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی نگاه ویژه ای دارند و آثار مثبت اقتصادی آن مورد توجه دولت ها و ملل گوناگون قرار گرفته است.
محمودی افزود: بسیاری از کشورها با بهره گیری از این صنعت به نقطه اوج اهداف مورد نظر دست یافته اند به نحوی که بیشترین درآمد خود را از طریق آن تامین می کنند و در زمره کشورهای توسعه یافته جهان مطرح شده اند.
وی ابراز امیدواری کرد: همه دلسوزان و دغدغه مندان استان با ساماندهی و معرفی ظرفیت های تاریخی و جاذبه های استان برای سرمایه گذاری، این فرصت را تبدیل به افقی درخشان برای همدان 2018 کنند.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری از 21 تا 25 آبان با حضور نمایندگان 150 کشور به میزبانی همدان برگزار می شود.
9904/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


اجلاس جهاني گردشگري


همدان 2018


صنعت گردشگري