گردشگری و توریسم

گردشگران بلژیکی از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند

به گزارش ایرنا ، بیت تاریخی حضرت امام در خمین میزبان 16 گردشگر بلژیکی بود که مسیر تبریز به اصفهان را به صورت تور تفریحی با دوچرخه طی مسیرمی کنند.
سرپرست موسسه حفظ، تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در خمین در حاشیه بازدید این گردشگران گفت: این کاروان متشکل از هشت زوج بلژیکی است در مسیر تبریز به اصفهان از شهرها و جاذبه های مختلف گردشگری بازدید می کنند.
حجت الاسلام سید «جواد رضوی» افزود: گردشگران بلژیکی با ورود به شهر خمین از بیت و زادگاه امام خمینی (ره) بازدید و با قسمتهای مختلف آن آشنا شدند.
وی بیان کرد: زوج های بلژیکی بعد از بازدید از مجموعه منزل و بیت قدیمی حضرت امام مسیر خمین تا اصفهان را با دوچرخه رکاب می زنند.
بیت تاریخی امام ( ره ) عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
جلوخان های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرورفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و در اصلی این خانه در پیش خان قرار دارد و این در دو لنگه است و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته قطور طولی است.
بعد از عبور از ورودی که در پیش اطاق قرار دارد، فضایی سر بسته به نام هشتی وجود دارد که یک هشت ضلعی کامل است و بعد از هشتی نیز راهروی طویل و کم عرض قرار گرفته که مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت می شود.
وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می شود.
بیت تاریخی امام خمینی (ره)در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 200 سال پیش ساخته شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
7277/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بيت امام خميني (ره)


بازديد