گردشگری و توریسم

10 اثر تاریخی در شهرستان ری تعیین حریم می شوند

امیر مصیب رحیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حرم عبدالعظیم (ع)، بازار تاریخی ری، بقعه بی بی شهربانو، امامزاده عبدالله(ع)، آب انبار آراد، عمارت بادگیردار قاجاری، خانه باغ ملک، کاروانسرای عباسی قاجاری، کاروانسرای کنارگرد و آسیاب ری از آثاری هستند که به زودی تعیین حریم می شوند.
وی تصریح کرد: بازدیدهای لازم از این مناطق تاریخی انجام شده و اولویت بندی های مورد نیاز نیز برای آغاز تعیین حریم، ساماندهی و فضاسازی تدارک دیده شده است.
رحیم زاده بیان کرد: از مهمترین اهداف تعیین حریم آثار تاریخی و باستانی، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز و کنترل کیفیت ساخت و ساز پیرامون بناهای تاریخی و نیز محافظت از دید بصری این آثار است.
وی ادامه داد: سال گذشته پنج اثر تاریخی در این منطقه تعیین حریم شد که امسال به 10 مورد افزایش پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد .
1970/6003

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


شهرستان ري


تعيين حريم