اخبار گردشگری

طرح توسعه صنایع دستی در روستاهای گلستان اجرا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از اجرای طرح توسعه صنایع دستی در روستاهای گلستان خبر داد.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تولیدات صنایع دستی در روستاهای استان تولید می شود، طرح توسعه صنایع دستی روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت بی رویه، اشتغال جوانان، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید، تقویت و بروز رسانی تولیدات صنایع دستی نوشته شد.

او با اشاره به ظرفیت های بالقوه و بالفعل حوزه صنایع دستی در روستاهای استان گلستان، افزود: «تمام تلاش این اداره کل ایجاد فرصت برای پیشرفت و توسعه اقتصادی مردم در مناطق روستایی استان است.»

روستاهای استان دارای ویژگیهای خاصی از نظر آب و هوای مناسب، تنوع طبیعت و چشم اندازهای بکر و انواع صنایع دستی، خوراک و غذاهای بومی هستند واین موضوع می طلبد بخش دولتی و خصوصی با همکاری مشترک از این ظرفیتها نهایت استفاده را ببرند.

طرح توسعه صنایع دستی در روستاهای استان گلستان؛ در روستای سیاه رودبار شهرستان علی آباد به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

این روستا دارای قابلیت های بسیاری در حوزه صنایع دستی است و رشته های نمد بافی، پارچه بافی ، خراطی از رشته های است که به فراموشی سپرده شده بود ولی در حال حاضر توسط مردم روستا در حال تولید است و با این طرح به تقویت این رشته ها و تولید با کیفیت و مستمر خواهیم رسید.

همچنین آموزش شاغلان شامل تمام افرادی که دارای مجوز صنایع دستی هستند، احیای رشته های در حال منسوخ شدن و تجهیز کارگاههای تولیدی صنایع دستی و مواد اولیه آنها از اقداماتی است که این اداره کل در این طرح اجرا می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: همکاری خوب دهیار روستا و مدیریت اقامتگاه بوم گردی سرخ دار که نقش بسزایی در معرفی صنایع دستی دارند و از فعالان و بانیان احیاء صنایع دستی در روستا هستند کمک بسیار موثری برای اجرای این طرح هستند وایجاد فروشگاه صنایع دستی برای فروش محصولات صنایع دستی روستاییان از مهمترین اقدامات این عزیزان است.

طرح توسعه صنایع دستی در روستاها در سایر روستاهای استان گلستان بطور مستمر اجرا خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.