گردشگری و توریسم

کتابچه شعر کودک با موضوع بیابان لوت به چاپ رسید

به ‌گزارش روز دوشنبه روابط ‌عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی زهرا رضایی ملکوتی اظهار داشت: این کتاب با عنوان «حسنی چه شاد و مبهوت میره بیابان لوت» به همراه تصاویری زیبا در 12 صفحه برای معرفی شگفتی های بیابان لوت از جمله تپه های ماسه ای، پوشش گیاهی، جانوری و معرفی جاذبه های روستای دهسلم برای کودکان به صورت شعر و زبان ساده و شیوا چاپ شده است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش به کودکان در زمینه حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی افزود: ضروری است معرفی و حفاظت از این اثر جهانی و شاخص از دوران کودکی انجام شود.
میراث جهانی بیابان لوت با مساحتی حدود 175 هزار کیلومتر مربع میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده است. این محوطه در سال 2005 با دمای 70.7 درجه سانتیگراد، بیشینه گرم ترین مکان را در کره زمین ثبت کرد.
بیابان لوت به سه بخش جغرافیایی لوت شمالی، لوت مرکزی که کلوت ها و تپه های ماسه ای در آن قرار دارد و لوت جنوبی که غنی ترین پوشش گیاهی این بیابان را دارد، تقسیم می شود.
پیشینه تمدنی بیش از پنج هزار سال در حاشیه بیابان لوت و کشف حدود سه هزار اثر تاریخی از این منطقه در نوع خود بی همتاست که از جمله این یافته ها باید به درفش پنج هزار ساله شهداد که قدیمی ترین درفش جهان است، اشاره کرد.
بیابان لوت نخستین اثر طبیعی ایران است که سال 1395 به شماره 1505 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
9893*3028

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


شعر کودک


بیابان لوت