گردشگری و توریسم

اجلاس جهانی گردشگری فرصتی برای معرفی همدان است

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این یک اتفاق بسیار خوب است که برای نخستین بار برای همدان رخ داده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم ادامه داد: شرکت سیاحتی علیصدر با هماهنگی استانداری همدان میزبانی این اجلاس را بر عهده دارند و شرکت های جهانگردی کشورهای مختلف جهان از ظرفیت های گردشگری این استان دیدن می کنند.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه برگزاری این اجلاس می تواند در توسعه گردشگری همدان تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: انتظار داریم در این اجلاس از ظرفیت های رویداد بین المللی همدان 2018 و اجلاس کشورهای آسیایی استفاده شود.
وی افزود: ظرفیت های کل استان همدان باید در این اجلاس به نمایش گذاشته شود تا شرکت های سیاحتی بتوانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه در رویداد بین المللی همدان 2018 موفق عمل کردیم، بیان کرد: همدان 2018 را باید مبنای یک شروع و تحول عظیم در حوزه گردشگری بدانیم.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس حضور میهمانان خارجی در رویداد همدان 2018 را شروعی خوب برای یک اقدام بین المللی دانست و افزود: اجلاس جهانی گردشگری نیز یک رویداد بسیار مهم برای همدان و شناخته شدن نام این استان در عرصه بین المللی است.
حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: نیاز است اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با جدیت از این ظرفیت های ایجاد شده بهترین استفاده را ببرد.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری موضوعی فراتر از برگزاری یک همایش است، خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانسته ایم ظرفیت های مهم این استان را بویژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی معرفی و ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.
وی دستکند سامن را یک ظرفیت مهم گردشگری استان همدان و یک پدیده منحصر به فرد در نوع خود دانست و گفت: این ظرفیت مهم گردشگری سال هاست که منتظر یک اتفاق و اقدام مهم است.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت بیان کرد: این در حالیست که هنوز اقدام موثری از ناحیه میراث فرهنگی برای شهر زیرزمینی سامن دیده نشده است.
حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: به تازگی اقدامی برای بهره برداری مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن انجام شده است که امیدواریم به ثمر برسد.
وی تاکید کرد: چنانچه ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی استان را معرفی و ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، می توانیم شاهد تحولی خوب و عظیم در این عرصه باشیم.
به گزارش ایرنا، نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 23 آبان سال جاری با حضور نمایندگان گردشگری 150 کشور در همدان برگزار می شود.
اوایل مردادماه سال گذشته برای نخستین بار شرکت سیاحتی علیصدر همدان به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) انتخاب شد که این سازمان در شهر مادرید اسپانیا مستقر و از نمایندگی‌های سازمان ملل در بخش گردشگری است.
7528/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


اجلاس جهاني گردشگري


همدان 2018


نماينده مردم ملاير