گردشگری و توریسم

مشکل عبور کامیون های حامل تدارکات اربعین از مرز عراق حل شد

به گزارش ایرنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته مشترک هماهنگی اربعین حسینی ایران و عراق گفت: در پی برگزاری جلسات ویژه با مقامات عالیرتبه عراقی و همکاری و تلاش مسئولان گذرگاه های مهران و شلمچه، موانع عبور و مرور روان کامیون های حامل تبرعات مردم به داخل عراق بر طرف شد و هم اکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
سردار ‘مصطفی مرادیان’ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بغداد افزود: بدنبال پیگیری ها و رایزنی های بعمل آمده در کمیته هماهنگی، تسریع و روان سازی مناسبی جهت ورود کامیون های ایرانی صورت گرفته است.
وی در خصوص برخی مشکلات چند روز گذشته، گفت: متاسفانه عدم توجه برخی افراد و ورود مواد ممنوعه خارج از یاداشت تفاهم مانند مصالح ساختمانی و عدم تکمیل فرم های مخصوص ستاد بازسازی عتبات عالیات قبل از حرکت به سمت مرز باعث برخی مشکلات شده بود.
مرادیان افزود: عراق یک کشور مستقل با قوانین و مقررات خاص خود است و برغم همکاری های همه جانبه ای که طرف عراقی انجام می دهد، رعایت مفاد تفاهم نامه ضروری است و از بروز مشکلات پیشگیری می کند.
وی گفت: با اقدامات انجام شده هم اکنون موانع عمده توقف یا معطلی کامیون ها برطرف شده است و عبور و مرور کامیون ها در دروازه های مرزی بشکل روان صورت می گیرد.
به گفته وی، تعداد کامیون های وارد شده به کشور عراق از گذرگاه های مهران و شلمچه تاکنون در مجموع به دو هزار و 370 و به تفکیک ۱۵۲۰ و 850 دستگاه رسیده است.
گفتنی است از چند روز گذشته با آغاز پیاده روی مردم عراق به سمت کربلا، گذرگاه های مرزی ‘مهران’، ‘شیب’، ‘شلمچه’، ‘صفوان’ و فرودگاه های نجف و بغداد و بصره نیز سرگرم استقبال از زائران خارجی از جمله ایرانیان شده اند.
زائران ایرانی در کنار دیگر برادران عراقی و غیر عراقی خود بار و کوله ها را بسته و زن و مرد همانند سال های گذشته آماده عزیمت به سمت کربلا شده اند و عده ای نیز پیش از ازدحام جمعیت، سفرهای اربعینی خود را به عراق آغاز کرده اند.
سال گذشته از حدود 14 میلیون زائر اربعین حسینی از ملیت های مختلف در عراق، دو میلیون و 350 هزار نفر ایرانی بودند.
تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر برای عزیمت به زیارت اربعین در سامانه سماح نامنویسی کرده اند.
زیارت میلیونی اربعین حسینی امسال براساس تقویم شمسی مصادف با هشتم آبان ماه 97 خواهد بود.
خاورم*6*380**

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


اربعین 97


گذرگاه مرزی