گردشگری و توریسم

10 واحد بومگردی در استان سمنان مجوز فعالیت گرفتند

رحمان فرمانی روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی گردشگری در استان سمنان با ایجاد 10 واحد بوم گردی جدید در این استان موافقت کرده و با احداث واحدهای بوم گردی جدید 160 نفر به ظرفیت اسکان در اقامتگاه های بوم گردی این استان افزوده می شود.
وی افزود: با راه اندازی این اقامتگاه ها، زمینه اشتغال پایدار 20 نفر به ویژه در مناطق روستایی فراهم می شود.
فرمانی تصریح کرد: در زمان حاضر 65 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان فعال است و به گردشگران ارائه خدمات می کنند، 100 تقاضا برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان در حال طی مسیر اداری است.
وی یادآور شد: متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پس از دریافت موافقت اصولی اولیه در خصوص ایجاد یا مرمت بناهای قدیمی و تاریخی در سطح روستاها و مناطق گردشگری، براساس ضوابط و شرایط اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اقدام به راه اندازی اقامتگاه می کنند.
فرمانی اضافه کرد: متقاضیان در صورت تمایل به ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، می توانند به ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی به طور معمول در روستاها و مناطق گردشگری ایجاد می شود.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اقامتگاه های بوم گردی با معرفی ظرفیت های روستایی و سنتی از جمله آداب و رسوم، غذا، پوشاک به درآمد زایی و اشتغال زایی کمک می کند.
به گزارش ایرنا، سمنان با داشتن بیش از 300 روستا و همجواری قالب این روستاها با جنگل ، بیابان و گندمزارها و طبیعت بکر، فرصت استثنایی و ویژه برای ایجاد و توسعه گردشگری روستایی به وجود آورده است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
در استان سمنان، 65 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، 2 متل و پنج مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
7342/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بوم گردي


سمنان