گردشگری و توریسم

مدت اقامت گردشگران در اردبیل افزایش می یابد

به گزارش ایرنا ، صغری فرشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر میانگین مدت اقامت گردشگران در استان 2.8 روز است.
وی بیان کرد: در 6 ماه اول سال جاری 317 هزار و 26 اتباع آذری به استان اردبیل سفر و از اماکن گردشگری و سیاحتی دیدن آن کردند.
فرشی افزود: برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در استان برنامه های گردشگری تعریف شده که نمونه آن حضور در جشنواره شهر وان ترکیه و برگزاری جشنواره های تابستانی و زمستانی مرتبط با حوزه گردشگری است.
وی ساماندهی واحدهای اقامتی استان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 221 واحد اقامتی با 12 هزار و 270 تخت در استان فعال است و تلاش می شود این واحدها ساماندهی شوند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری استان با اعمال مشوق های لازم حمایت می شود.
اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان تعریف شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
7110/ 1257

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اردبیل


اقامت