گردشگری و توریسم

آیین شکرگزاری برداشت انگور در هزاوه اراک گشایش یافت

بخشدار مرکزی اراک در حاشیه برگزاری این جشنواره به ایرنا گفت: در این جشنواره باغداران و تولید کنندگان محصولات خود را در 50 غرفه شامل نحوه عملیات تهیه شیره سفید، شیره عسل، انواع باسلق، کلوچه و نان محلی، انواع آش، غذا و دسر، انواع ترشی، لبنبات محلی، محصولات کشاورزی مانند بادام، کشمش و گردو در فضایی به وسعت بیش از پنج هزار مترمربع برای بازدیدکنندگان عرضه کرده اند.
« ابوالفضل یوسفی» افزود: همچنین در این نمایشگاه مراحل فرآوری محصولات تولیدی از انگور برای بازدیدکنندگان معرفی می شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته 30 میلیارد ریال گردش مالی در نمایشگاه عاید بهره برداران شد و امسال با توجه به افزایش کیفیت محصولات پیش بینی می شود، 50 میلیارد ریال گردش مالی حاصل شود.
بخشدار مرکزی اراک گفت: به منظور جلوگیری از اجحاف به خریداران و ارایه محصولات به قیمت مناسب؛ نمایندگان جهاد کشاورزی، تعزیرات، صنعت و معدن و نماینده باغداران هزاوه بر فروش محصولات نظارت دارند.
یوسفی با یادآوری اینکه، استان مرکزی ظرفیت های زیادی دربخش کشاورزی دارد، گفت : برگزاری جشنواره انگور در روستای هزاوه نقش مهمی در معرفی توانمندی های کشاورزی و گردشگری این روستا دارد.
وی به ارائه محصولات با کیفیت در این جشنواره اشاره کرد و گفت: فروشندگان و غرفه داران این جشنواره باید دارای شناسنامه غرفه و کد باشند.
هشتمین جشنواره انگور از26 مهرماه در روستای هزاوه آغاز و تا 4 آبان ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه بازدید کنند.
هزاوه یکی از روستاهای استان مرکزی است که در 18 کیلومتری غرب اراک قرار دارد و دارای بافت روستایی کوهستانی و آب و هوای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است.
روستای هزاوه علاوه بر ویژگی های تاریخی دارای ذخایر آب فراوان، آب و هوای کوهستانی و چشم اندازهای طبیعی و معماری است.
6991/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره


هزاوه


استان مركزي