گردشگری و توریسم

آیین پیاده روی اربعین حسینی ثبت جهانی می شود

سیدهادی حسینی شامگاه چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جزییات در رابطه با آیین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک پدیده مذهبی و اجتماعی خاص برای ثبت جهانی تدوین و آماده شده است.
وی افزود: اربعین، آیین پرشوری است و می توان آن را از نظر انگیزه سفر، شیوه های سفر، نوع پذیرایی و مهمان نوازی مردم، گستره و پهنه جغرافیایی آن در سطح کشور های منطقه و حتی فرا قاره ای بودن بی نظیر خواند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جلوه های سفر اربعین برای مردم تمام دنیا زیبا است و این آیین را در رسانه های مختلف دنیا می توانید مشاهده کنید؛ برای همین ثبت جهانی پیاده روی اربعین کار سختی نیست.

***سفر به خوزستان؛ سفر خاطره ها
حسینی خوزستان را سرزمین دفاع مقدس دانست و گفت: سفر به خوزستان برای نسل دوران انقلاب و دفاع مقدس به خاطر حضور همه این نسل در این سرزمین، دیدار با مردم خوزستان، خاطره یاد امام، شهدا و مقاومت مردم در برابر دشمن را زنده می کند.
وی هدف از سفرش به خوزستان را بازدید از پروژه های عمرانی، اطلاع از شرایط فرهنگی استان و پیگیری دغدغه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان اعلام کرد و گفت: در این سفر با علمای خوزستان، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، شهردار اهواز دیدارها و مذکراتی داشتیم، همچنین در آیین ویژه اربعین در منطقه عین2 و پیاده روی مردم این منطقه نیز حضور پیدا کردیم و از مجموعه تالار همایش ها و نمایش های اهواز بازدید کردیم.
وی ادامه داد: سفری به بستان داشتم و از مراکزی که مردم برای پذیرایی از زوار احداث کردند دیدن کردم و پس از آن نیز به شوش سفر کردم و از پروژه های نیمه تمام منطقه بازدید به عمل آمد.
حسینی با اشاره به وضعیت پروژه های زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: برخی از پروژه ها پیشرفت فیزیکی خوبی داشته اند و برخی دیگر نیز ایرادهایی داشتند که با پیمانکاران مربوطه گفت و گو کردیم و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم .
وی ادامه داد: پروژه فرهنگ سرای منطقه عین 2 اهواز با وجود 80 درصد پیشرفت فیزیکی به علت کندی کار هنوز تحویل داده نشده است برای این منظور با معاون وزیر راه و شهرسازی گفت و گویی صورت گرفت و بنا شد به سرعت تامین اعتبار شود.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: منطقه عین 2 در اهواز یکی از مناطق محروم به شمار می رود با این وجود از ظرفیت های خوبی برخوردار است.
وی گفت: امیدوارم در سفر بعدی تغییرات چشمگیری در پیشرفت پروژه ها شاهد باشیم و سه ماه بعد نیز سفر بعدی را برای بررسی روند پیشرفت کار در برنامه داریم.
به گزارش ایرنا فرهنگسرای عین ٢ اهواز از پروژ‌های اداره کل مسکن و شهرسازی استان خوزستان است که جهت تسریع در روند ساخت به شهرداری اهواز واگذار شده است.
پروژه مجموعه تالارهای همایش و نمایش نیز از پروژ‌های در حال احداث اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است که با زیربنایی بالغ بر چهار هزار ٥٠٠ متر مربع با داشتن ٢ سالن همایش و نمایش با گنجایش ٧٠٠ و ٣٠٠ نفر، جنب موزه هنرهای معاصر اهواز در حال ساخت است این پروژه‌ در سال ١٣٩٣ کلنگ‌زنی شد و درحاضر با پیشرفت ٦٥ درصدی در حال آماده‌سازی است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته به استان خوزستان سفر کرد وی در این سفر از مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول، پروژه‌های در دست احداث فرهنگسرای عین ٢ و تالارهای همایش و نمایش در اهواز، مواکب شهرهای حمیدیه، سوسنگرد و بستان در استان خوزستان بازدید کرد.
دیدار با خانواده شهید امید فرجی زنگنه از شهدای حادثه تروریستی ٣١ شهریور و جانباز علی رشاد از جانبازان این حادثه نیز از دیگر برنامه های حسینی در این سفر بود.
/6002/7164

انتهای پیام /*


فرهنگي


اربعين97


فرهنگ


ارشاد