گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

میزگرد « چالش های گردشگری » در ایرنا سمنان برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این میزگرد سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان، علی اصغر شالبافیان عضو هیات علمی دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان، رحمان فرمانی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و مژگان سنگی فعال بخش خصوصی و راهنمایی گردشگری حضور داشتند.
مسوولان و صاحب نظران در میزگرد ایرنا، فرهنگ سازی و آموزش به شهروندان درباره نحوه برخورد با گردشگر را اصلی مهم دانسته و بر ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کردند.
به اعتقاد صاحب نظران توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان نیازمند بازنگری زیرساخت های اقتصادی است، گردشگر به حمل و نقل مطلوب، اقامتگاه مناسب و رستوران هایی با استانداردهای بین المللی از مبدا تا مقصد نیاز دارد.
به گفته کارشناسان در کنار فراهم کردن زیرساخت و معرفی این استان ضروریست زیباسازی فضای عمومی و ساخت نمادهای شهری متناسب با آداب و رسوم و اقلیم این منطقه مدنظر قرار گیرد.
کارشناسان گفتند: گردشگری را می توان در هفت حوزه تفریحی، درمانی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، تجاری، سیاسی و شاخه‌های زیرمجموعه این گروه‌ها تعریف کرد و بر اساس این تقسیم بندی در کشور و استان سمنان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر وجود دارد.
بر اساس آمار در زمان حاضر در حدود 60 میلیارد ریال با حمایت دولت تدبیر و امید و مشارکت بخش خصوصی در زمینه احیای بناهای تاریخی و زیرساخت های اقامتی در استان سمنان هزینه شده است.
براساس آمار، کشور ایران با داشتن بیش از 33 هزار اثر ثبت شده ملی و 22 اثر ثبت جهانی و یک میلیون سایت تاریخی، تمدنی، گردشگری و اکوتوریسمی جزو 15 کشور برتر دنیا از لحاظ جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی، مذهبی و زیارتی است، اما در رتبه‌ بندی‌های جهانی در میان 139 کشور رتبه 114 را به خود اختصاص داده است و به لحاظ درآمد گردشگری نیز در رتبه 70 جهان قرار دارد که نشان‌دهنده سهم ناچیز کشور در این صنعت جهانی است.
مشروح این میزگرد روز دوشنبه 30 مهرماه در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان منتشر می شود.
7342/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميزگرد ايرنا


سمنان