گردشگری و توریسم

روزانه یک بنای تاریخی در کرمان شناسایی می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی در دیدار با فرماندار شهرستان راور افزود: هفت هزار بنای تاریخی در این استان شناسایی شده که از این تعداد 700 اثر در فهرست آثار ملی و هفت اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی مرمت بناهای تاریخی نیست تصریح کرد: با اعتبارات موجود نمی توان حتی پنج درصد از این قبیل بناها را در هر سال مرمت و بازسازی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: باید از توان بخش خصوصی برای مرمت آثار تاریخی کمک گرفت و با بازسازی و تغییر کاربری هر بنا حداقل برای پنج تا 10 نفر به طور مستقیم ویا غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: فرمانداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های اجرایی می توانند با تخصیص اعتبارات سالانه در بازسازی بخشی از آثار تاریخی مشارکت کنند.
فرخی گفت: در حال حاضر بیش از 200 خانه بوم گردی در سراسر استان کرمان راه اندازی شده است و راه اندازی این خانه ها، نمونه موفق مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و توسعه زیر ساخت های صنعت گردشگری هستند که باید به عنوان یک الگو در سایر بخش ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در شرایط کم آبی و خشکسالی نمی توان برنامه ای برای توسعه صنعت کشاورزی داشت و باید بیش از گذشته بر روی صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت های آن سرمایه گذاری کرد.
استان کرمان با سابقه تمدنی و فرهنگی دیرینه و غنی دارای بناها و محوطه های باستانی و تاریخی فراوانی است که از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی بشمار می رود.
3029/7437

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بناي تاريخي


كرمان