گردشگری و توریسم

مقام ارشد عراقی بر تامین امنیت کامل مراسم اربعین تاکید کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، الغانمی در دیدار اعضای کمیته هماهنگی امنیتی مشترک ایران و عراق در زمینه زیارت اربعین با وی، همچنین تسهیل هر چه بیشتر امور مربوط به زائران را خواستار شد.
در این نشست سپهبد ‘محمد بدر’ معاون وزیر کشور عراق و سردار ‘مصطفی مرادیان’ وابسته نظامی جمهوری اسلامی در بغداد نمایندگان دو کشور در کمیته یاد شده، گزارشی از آخرین اقدامات در زمینه هماهنگی های امنیتی و تسهیل حرکت زائران ارائه کردند.
بررسی طرح های امنیتی ویژه زیارت اربعین حسینی در نقاط مختلف عراق بویژه شهرهای کربلا و نجف، آخرین آمادگی های برای استقبال از زائران عراقی و غیر عراقی، روانسازی حرکت پیاده روی به سمت کربلا، موضوع حمل و نقل به مقصد نجف و کربلا، تامین ملزومات ضروری و هماهنگی های لازم با سایر نهادهای انتظامی و امنیتی از محورهای مباحث این نشست بود.
گفتنی است از چند روز گذشته با آغاز پیاده روی مردم عراق به سمت کربلا، گذرگاه های مرزی ‘مهران’، ‘شیب’، ‘شلمچه’، ‘صفوان’ و فرودگاه های نجف و بغداد و بصره نیز سرگرم استقبال از زائران خارجی از جمله ایرانیان شده اند.
زائران ایرانی در کنار دیگر برادران عراقی و غیر عراقی خود بار و کوله ها را بسته و زن و مرد همانند سال های گذشته آماده عزیمت به سمت کربلا شده اند و عده ای نیز پیش از ازدحام جمعیت، سفرهای اربعینی خود را به عراق آغاز کرده اند.
سال گذشته از حدود 14 میلیون زائر اربعین حسینی از ملیت های مختلف در عراق، دو میلیون و 350 هزار نفر ایرانی بودند.
بیشترین حجم ورود زائران ایرانی به عراق به ترتیب از گذرگاه های مهران، چذابه، شلمچه و فرودگاه نجف انجام می شود. همچنین اتباع خارجی مقیم ایران نیز تنها از طریق گذرگاه شلمچه بشکل زمینی برای مراسم اربعین وارد خاک عراق می شوند.
زیارت میلیونی اربعین حسینی امسال براساس تقویم شمسی مصادف با هشتم آبان ماه 97 خواهد بود.
خاورم*2*380**

انتهای پیام /*


سیاسی


عراق


اربعین 97


ستاد مشترک عراق