گردشگری و توریسم

زمینه آموزش رایگان 1035 متقاضی صنایع دستی فراهم شد

به گزارش ایرنا، مصطفی هادی پور روز یکشنبه افزود: اجرای آموزش های رایگان رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با هدف توانمندسازی و حرفه آموزی به متقاضیان و علاقمندان، توانمندسازی جوامع روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، احیاء، توسعه و ترویج صنایع دستی بومی و سنتی انجام می شود.
وی افزود: این طرح که از ابتدای مهرماه در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است ، براساس قابلیت ها و پتانسیل های مناطق شهری و روستایی این استان صورت می گیرد.
هادی پور تصریح کرد: این طرح در 32 روستا از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد و تا پایان امسال ادامه دارد.
وی یادآور شد: در این طرح سعی شده است رشته های مزیت دار و یا در حال منسوخ شدن شناسایی و نسبت به ارائه آمزوش های لازم و بازاریابی مناسب در راستای روش بیشتر تولیدات اقدام شود.
مسئول روابط عمومی و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این اموزش ها در دو سطح مقدماتی و تکمیلی به متقاضیان ارائه می شود و همچنین در صورت نیاز به دوره های تکمیلی در برخی رشته ها با استفاده از توان استادان با تجربه اقدام لازم صورت می گیرد.
وی گفت: در راستای واگذاری امور به بخش خصوصی و برون سپاری، برگزاری این دوره های اموزشی به اتحادیه های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.
هادی پور تاکید کرد: گلیم بافی، قلم زنی، میناکاری و تولیدات نمدی از جمله رشته های مورد نظر در اجرای طرح آموزش رایگان به متقاضیان فراگیری رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری است.
وی افزود: به افرادی که حدنصاب نمره در آزمون های عملی و تئوری را کسب کنند گواهینامه پایان دوره آموزشی اعطاء می شود.
هادی پور تصریح کرد: متقاضیان فراگیری رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری برای نام نویسی می توانند به نمایندگی ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان های 9 گانه استان و در شهرکرد به بازارچه صنایع دستی واقع در میدان قدس مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری،‌ روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی استان است.
هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی چهارمحال و بختیاری 12 هزار نفر هستند که از این تعداد تنها حدود سه هزار نفر فعالند.
7362/2097

انتهای پیام /*


آموزش


آموزش رايگان


صنايع دستي


چهارمحال و بختياري