گردشگری و توریسم

زائران از دادن مدارک به افرادبرای تهیه ویزا خودداری کنند

سرهنگ ‘علی قاسم پور’ دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کسانی که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند و تاکنون ویزا نگرفته اند در فرصت باقی مانده به دفاتر رسمی صدور روادید مراجعه کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: شهروندان و زائران اربعین حسینی به شایعات توجه نکرده و از دادن مدارک و وجه نقد به افراد غیرمسئول برای تهیه ویزا خودداری کنند.
سرهنگ قاسم پور به زائران اربعین حسینی توصیه کرد قبل از خروج از کشور وسایط نقلیه خود با را رعایت نکات ایمنی و اطمینان از بسته بودن درب خودرو در توقفگاه های تعبیه شده پارک کنند و بعداز پارک خودرو از گذاشتن کیف پول و وسایل شخصی دیگر در داخل خودرو خودداری کنند.
وی همچنین از زائران اربعین خواست هیچ گاه تلفن همراه خود را در اختیار افراد ناشناس قرار نداده ، گوشی را هنگام شارژ رها نکنند و در حین تردد در مرزها ، از توقف در نقاط تاریک و خلوت خودداری کرده و سعی کنند تنها در ایستگاه هایی که به منظور استراحت در نظر گرفته شده توقف نمایند.
به گفته سرهنگ قاسم پور ، زائران ضمن رعایت هوشیاری کامل ،موارد مشکوک را با شماره تلفن مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.
به گزارش ایرنا گذرگاه های چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین پارسال 380هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شدند.
حرکت پرشور کاروان های اربعین حسینی از اوایل ماه صفر شروع و تا 2 روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت.
براساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان مطابق با بیستم ماه صفر ، روز اربعین حسینی است.
حرکت تدریجی کاروان های زائران اربعین حسینی در چند روز اخیر به سمت گذرگاههای مرزی چذابه و شلمچه شروع شده و از فردا سه شنبه ششم صفر پذیرایی مواکب مردمی از زائران به صورت رسمی در مرزها شروع می شود.
بیش از 600موکب مردمی برای پذیرایی و استقبال از زائران دلسوخته و مشتاق امام حسین(ع) در گذرگاه های مرزی چذابه شلمچه آماده شده اند.
6065/6002

انتهای پیام /*


اجتماعي


اربعين97


توصيه به زائران اربعين حسيني