گردشگری و توریسم

ساخت ایستگاه گردشگری در روستای رگبه شادگان آغاز شد

به گزارش ایرنا سرپرست فرمانداری شادگان روز یکشنبه در آئین کلنگ زنی این طرح گردشگری گفت: شادگان از ظرفیت بالایی در زمینه صنعت گردشگری برخوردار بوده و با سرمایه کم می توان فرصت های شغلی قابل توجهی در این شهرستان ایجاد کرد.
سعید حاجیان افزود:مطالعاتی در زمینه توسعه صنعت گردشگری شادگان صورت گرفته و پروژه هایی مانند طرح گردشگری روستای صراخیه و فاز 2 پروژه رگبه تهیه شده که اجرای آنها نقش مهمی در توسعه اقتصادی این منطقه دارند.
وی افزود:پروژه احداث ایستگاه گردشگری روستای رگبه در چهار فاز شناسایی مسیر، بهینه سازی مسیر دسترسی قایق های گردشگری به مسیر جزیره گردشگری ، لایروبی مسیر قایق ها و نصب علایم و تابلوهای راهنمایی گردشگران طراحی و اجرا می شود.
حاجیان گفت:با اجرای این پروژه شاهد مسیری زیبا با جذابیت های خاص و جلوهای طبیعی تالاب بین المللی شادگان خواهیم بود که زمینه جذب توریست و گردشگر را فراهم خواهد کرد.
وی افزود:روستای صلیحاویه نیز دارای ظرفیت گردشگری آبی مناسبی است و می تواند به عنوان سایت گردشگری ساماندهی شود که طرح مطالعات اولیه آن صورت گرفته و با اختصاص اعتبار از محل منابع ملی می توان این پروژه را اجرایی کرد.
سرپرست فرمانداری شادگان از روستای ام الحجار به عنوان قطب بوم گردی استان خوزستان نام برد و اظهار داشت:با استفاده از ظرفیت های طبیعی مانند نخلستان های پرتراکم می توان این روستا را بعنوان سند بوم گردی معرفی کرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان شادگان افزود:در آینده نزدیک به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری این شهرستان 100نفر به عنوان تورلیدر (راهنمای گردشگر) جذب می شوند.
به گزارش ایرنا نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در آئین گفت: با توجه به پتانسیل موجود به خصوص ظرفیت های جدید در شادگان می توان گردشگری را در این منطقه رونق بخشید.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد افزود:طرح اتصال اسکله روستای رگبه به تلاب شادگان که به همت سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان اجرا می شود در رونق گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی در این منطقه تاثیرگذار می باشد.
وی اظهار داشت: در بخش دارخویین می توان ظرفیت های گردشگری بالایی ایجاد کرد تا در این بخش هم زمینه برای ایجاد شغل فراهم شود.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه بسترسازی ساحل رودخانه کارون در محدوده روستای ام الحجار شادگان با اعتبار 10 میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه مناطق محروم اجرا می شود.
به گزارش ایرنا برای اجرای طرح بهینه سازی دسترسی قایق های گردشگری روستای رگبه به مسیر جزیره گردشگری تالاب بین المللی شادگان و همچنین لایروبی این مسیر و نصب علایم و تابلوهای راهنمایی گردشگران در طول مسیر یاد شده چهار میلیارد ریال هزینه می شود.
همچنین برای اجرای طرح بسترسازی ساحل رودخانه کارون در محدوده روستای ام الحجار 10 میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه مناطق محروم و سازمان آب و برق استان خوزستان هزینه پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا تالاب بین‌المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع ‌است.
در شهرستان شادگان 34 روستا به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تالاب شادگان در ارتباط هستند که از این میان تنها 2 روستا در وسط تالاب واقع شده اند و به ونیز ایران معروف هستند.
6068/7104

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تلاب شادگان


آبادان