گردشگری و توریسم

ظرفیت وقف در توسعه گردشگری مذهبی آران و بیدگل استفاده شود

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی عصر یکشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل افزود: توسعه گردشگری مذهبی با توجه به شرایط کنونی و ظرفیت های این شهرستان در حوزه های گوناگون مانند برخورداری از نعمت میزبانی امامزادگانی والامقام ضروری می باشد.
وی عنوان کرد: شهرستان آران و بیدگل ظرفیت توسعه گردشگری بسیار بالایی دارد و به ویژه گردشگری مذهبی، با وجود بقعه های متبرکه و آیین های مذهبی گوناگون می تواند در اولویت قرار گیرد.
فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: حفظ سلامت و امنیت گردشگران در بقعه های متبرکه ضروری است و با تجهیز زیرساخت ها و امکانات در این اماکن می توان تعداد زائران و گردشگران مذهبی را افزایش داده و به توسعه پایدار این شهرستان کمک کرد.
وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف در جامعه موجب کاهش فقر، توزیع دوباره درآمدها و در اختیار قرار گرفتن سرمایه های جامعه در اختیار عموم می شود.
بایبوردی همچنین نقش وقف در پیشگیری از جرائم و بزهکاری در جامعه با توسعه کتابخانه ها و ترویج مطالعه را یادآور شد.
به گفته وی، آران و بیدگل 42 بقعه متبرکه، 964 موقوفه، 140 مسجد و 93 حسینیه دارد که جایگاه اوقاف را در این شهرستان برجسته می کند.
به گزارش ایرنا، مهدی حافظیان در ادامه این آیین بجای حجت الاسلام ولی الله روان به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل معرفی شد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري مذهبي


معارفه اوقاف


آران و بيدگل