گردشگری و توریسم

کاروانسراهای وقفی به کمک گردشگری استان اصفهان می آیند

حجت الاسلام رضا صادقی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت کاروانسرا از جمله در ابوزید آباد بهره برداری و تحویل سرمایه گذاران بخش خصوصی شده و چهار کاروانسرای دیگر نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.
وی، وجود حمام ها و آب انبارهای موقوفی گوناگون برای واگذاری را یادآور شد و بیان کرد: 12 کاروانسرا هم اکنون آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است که اطلاع رسانی شده تا پس از ورود سرمایه گذاران، نسبت به واگذاری اقدام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ظرفیت های گردشگری مذهبی این استان عنوان کرد: وجود امامزادگان والا مقام در کنار اثرهای واجد ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی منطقه را آماده پذیرایی از مسافران داخلی و گردشگران خارجی کرده است.
وی همچنین به وجود 718 بقعه در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: موقوفه های این استان بهشت سرمایه گذاری و جذب گردشگر است و تبدیل آنها به مناطق نمونه گردشگری، موجب رونق اشتغال نیز خواهد شد.
صادقی گفت: 60 بقعه شاخص و 300 بقعه دارای درآمد بوده اما سایر بقعه ها فاقد درآمد و نیازمند رسیدگی هستند که با توجه به استقبال خوب مردم از امامزادگان و بقاع در استان اصفهان، کار عمرانی در 500 آستان انجام می شود.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) یکی از کانون های اصلی توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد.
بر اساس آخرین آمار نماگرهای گردشگری استان اصفهان، در مجموع سه میلیون و 110 هزار بازدید مسافران داخلی و گردشگران خارجی از اماکن و بناهای تاریخی این استان در سال 96 به ثبت رسیده است.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگی


اوقاف


گردشگری


استان اصفهان