اخبار گردشگری

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

نبایدهای سفر به دبی
از جذابیت های سفر به دبی با این که بارها گفته ایم اما قبول کنید که واقعا هر چقدر هم که بگوییم کم است و نکات سفر به دبی هم تمام نشدنی. ما همیشه برای شما توصیه هایی داشته ایم تا در سفر به مقصد خاصی این کارها را انجام دهید، اما امروز می خواهیم درباره ی نبایدهای سفر به دبی برای شما نکاتی را بیان نماییم.

 

البته که قبل از سفر به مقصدی خاص باید حتما درباره ی آن مقصد به صورت همه جانبه تحقیق کنید و با آگاهی کامل سفرتان را شروع کنید. نبایدهای یک سفر را دست کم نگیرید زیرا در سفر شما نقش اساسی را بازی می کنند. در ادامه با ما در مطلب نبایدهای سفر به دبی همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر بخوانیم و بررسی کنیم که چه کارهایی را نباید در سفر به دبی انجام دهیم.

این که هر نقطه ای از جهان دارای فرهنگ خاص و متفاوتی است، امری است غیر قابل انکار و کاملا ملموس. طبیعتا هر فرهنگ و عرف اجتماعی از بایدها و نبایدهای بسیار زیادی تشکیل شده است و در نتیجه همین بایدها و نبایدها هستند که قوانین یک جامعه را تشکیل می دهند. برخی از آن ها حساسیت کمتری دارند و برخی دارای حساسیت بسیار زیادی هستند و از این رو حتی برای توریست ها هم بهتر است که حتی اگر برای بار اول هم که به یک مقصدی خاص مسافرت می کنند، آن ها را رعایت نمایند.

همانطور که گفتیم امروز می خواهیم ۱۱ نکته ی مهم از نبایدهای سفر به دبی را به شما بگوییم که در سفرتان به این شهر رویایی آن ها را رعایت نمایید تا سفری بسیار راحت تر و ایمن تر را تجربه کنید.

۱- از مردم محلی عکس نگیرید
البته که به شما حق می دهیم تا بگویید که چرا باید از مردم محلی و عادی عکاسی کنیم اما به هر حال پیش می آید که بخواهید از هر چیزی که در سفرتان برایتان به نظر جالب می آید عکاسی کنید و به هر حال شاید دلتان خواست تا با مردم محلی دبی هم عکس بگیرید یا آن ها را کانسپت مورد علاقه ی خویش در عکاسی قرار دهید اما باید صراحتا به شما بگوییم که مردم دبی اصلا این کار را دوست ندارند.

به هر حال به صورت کلی، عکاسی و عکس گرفتن از مردم و اهالی دبی بدون کسب اجازه و رضایت از آن ها در قوانین کلی کشور امارت متحده عربی یک جرم با مجازات برای همه کس محسوب می شود و اصلا هم این که شما گردشگر هستید برایشان توجیه قبال قبولی نیست. مجازات عکس گرفتن از مردم حتی به صورت ناخواسته هم دارای جریمه ی نقدی و زندان است.

۲- در دبی شایعه پراکنی نکنید
یکی دیگر از نبایدهای سفر به دبی شایعه پراکنی است. شایعه پراکنی تنها به صورت زبانی نیست و امروزه اشکال مختلفی را به خود گرفته است از جمله شایعه پراکنی در دنیای مجازی و آنلاین که در دبی جرم نسبتا بزرگی است. به هر حال با این که این اتفاق ممکن است به صورت کامل ناخواسته و غیر منتظره برای شما اتفاق بیفتد و یا حتی احتمال آن برای شما. باشد اما به هر حال شما باید از هرگونه احتمالی که شما را در معرض مشکل قرار می دهد، دور شوید.

طبق قانون دبی و کشور امارات، پخش کردن شایعات ممنوع است و این زمانی پیچیده تر می شود که شایعات به صورت آنلاین بین مردم ارسال و یا به اصطلاح پست شود. بر طبق قانو کشور امارات، ارسال و انتقال شایعات غلط و گمراه کننده در شبکه های اجتماعی مجازات سنگینی دارد و می تواند حتی تا ۳ سال زندان را برای فرد خاطی در پیش داشته باشد.

۳- در مکان های عمومی شئونات را بسیار رعایت کنید
از مهم ترین نبایدهای سفر به دبی رعایت شئونات در این شهر توریستی، زیبا و جذاب است. دبی را اکثرا زوج های جوان برای سفر ماه عسل خود انتخاب می کنند و الحق هم که انتخاب درست و به جایی است و جاذبه های لذت بخش زیادی در این سفر در انتظارشان است اما به هر حال عرف نه تنها در دبی بلکه در دیگر شهرهای امارات این است که لازم نیست زیاد عشق و علاقه ی خود را نشان دهید.

۴- دشنام به کلی ممنوع!
مردم امارات و دبی بسیار بر روی برخی از نکات حساس هستند و در صورت رعایت نشدنشان حتی برای خودشان هم جریمه های سفت و سختی در نظر گرفته شده است. توجه نمایید که استفاده از کلمات سخیف و یا حتی مکالمات فریب کارانه در دبی دارای مجازات است.

۵- داروهایتان را بدون نسخه با خود به دبی نبرید
اگر به صورت روزانه و روتین باید دارو مصرف کنید، حتما در سفرتان به دبی نسخه ی پزشک خود را به همراه داشته باشید زیرا داشتن دارو با نسخه در دبی از واجب ترین نبایدها در سفر به دبی است. لطفا توجه کنید که حتما باید نسخه ی شما به زبان انگلیسی و واضح باشد تا ماموران فرودگاه بتوانند از صحت آن مطلع گردند.

البته برخی از داروها در لیست داروهای ممنوعه در دبی قرر می گیرند و اگر از لیست آن ها مطلع نشوید می تواند حتی برای شما مشکل ساز شود. بنابراین حتما نسخه ی انگلیسی واضح و کسب اطلاع از قوانین دارویی دبی را در سر لوحه ی اقدامات قبل از سفر به دبی خود قرار دهید البته اگر داروی خاصی را مصرف می کنید.

۶-یادتان باشد که از برخی از ساختمان ها نمی توانید عکس بگیرید!
دبی هر چیزی که را برای خوشگذرانی لازم دارید را در اختیار شما می گذارد و تنها کافی است که از برخی از کارها دور باشید. در لیست نبایدهای سفر به دبی به نظرم یک پوشه ی اختصاصی باز کنید در ذهنتان و اسمش را نبایدهای عکاسی در دبی بگذارید زیرا عکاسی از آن مسائلی است که ممکن است شما را ناخواسته گیر بیندازد.

در دبی عکاسی از ماشین تصادفی، تجهیزات و تاسیسیات حکومتی و یا حتی هواپیماهایی که متعلق به دبی هستند، ممنوع است. اگر برای بار اولتان است که به دبی می روید باید به شما بگوییم که در دبی آنقدر جاذبه وجود دارد که کلی سوژه ی خوب برای عکاسی به شما بدهد.

۷- در دبی اجناس تقلبی نخرید‍!
با این که اجناس ارزان قیمت همیشه باب طبع همه هستند اما به هرحال گاهی اوقات این ضرب المثل که می گوید هیچ ارزانی بی حکمت نیست، کم بیراه هم نیست. در سفر به دبی اگر از بازار های سنتی دبی که کم تعداد هم نیستند می خواهید دیدن و یا خرید کنید، هرگز از افرادی که اجناس مارک و برند را به شما با قیمت ارزان می خواهند بفروشند، نپذیرید و بدون وسوسه شدن به مسیر خود ادامه دهید زیرا، خرید جنس جعلی و خرید از مکان های غیر قانونی در دبی گاهی اوقات ممکن است تا شما را به دردسری جدی بیاندازد و به همین خاطر یکی از نبایدهای سفر به دبی را نخریدن اجناس تقلبی در دبی باید معرفی نمود.

۸- از دست چپتان استفاده نکنید
مردم دبی از دست چپ استفاده نمی کنند زیرا از این دست اصلا خوششان نمی آید. در سراسر امارات متحده عربی مانند برخی از دست چپ زیاد عرف نیست. به طور مثال اگر قرار است غذایی را با دست بخورید، از دست راست خود استفاده کنید و به این نکته دقت داشته باشید که هرگز دست چپ خود را به سمت کسی نگیرید و با دست چپ کسی را به جایی دعوت نکنید. این نباید در زمره ی نبایدهای عرفی است و قانونی در پشت آن نهفته نیست اما بهتر است که رعایت شود.

۹- کفش های خود را به درون خانه نبرید
در نبایدهای سفر به دبی این نکته را مثل ایران خودمان باید رعایت کنید زیرا، در دبی انجام چنین کاری به شدت اشتباه است زیرا که خانه ‌های عربی معمولا با فرش‌های زیبا و گرانی فرش شده اند و از این رو، راه رفتن با کفش روی چنین فرش ‌هایی کاملا خلاف فرهنگ و سنت عرب ‌ها است. بنابراین با توجه به نبایدهای سفر به دبی اگر به خانه ‌ای دعوت شدید حتماً کفش ‌هایتان را در بیرون از در بگذارید.

۱۰- جمعه ها را فقط استراحت کنید
روز جمعه را در لیست نبایدهای سفر به دبی باید برای خودتان روز بی برنامه اعلام کنید زیرا، در روز جمعه اکثر مراکز خرید در دبی تعطیل هستند و جاذبه های توریستی هم عصرها باز می کنند.

۱۱- در دبی لباس هایی با طراحی ساده بر تن کنید
در انتهای لیست باید ها و نبایدهای دبی به یک نکته ی ساده و روتین خیلی توجه کنید و آن نکته چیزی نیست جز این که، لباس هایی با طرح ساده بر تن کنید. البته منظور از طرح ساده شکل دوخت و یا طراحی روی لباس نیست بلکه منظور این است که از لباس های ساده و پوشیده استفاده نمایید. در کل همانند مردم دبی لباس بپوشید راحت تر هستید.