گردشگری و توریسم

ساماندهی چشمه های آبگرم محلات ضروری است

به گزارش ایرنا، « مهدی زندیه وکیلی» روز شنبه در کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: شرکت آب منطقه ای استان بررسی مقدماتی برای ساماندهی وضعیت چشمه های آبگرم شهرستان محلات را آغاز کرده است.
وی اظهارداشت: استفاده غیر کارشناسی افراد و برخی سرمایه گذاران جدید در منطقه آبگرم محلات، امکان آسیب به ذخیره آبی و نیز سرمایه گذران باسابقه را فراهم می کند.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در سال های اخیر برای جلوگیری از آسیب به آبگرم منطقه محلات با معادن سنگ منطقه که به چشمه های آبگرم آسیب وارد می کردند، برخورد شد و اکنون اجازه هر گونه فعالیت گردشگری جدید در آبگرم محلات باید با مجوز میراث فرهنگی صورت گیرد.
زندیه وکیلی افزود: 200 میلیون ریال اعتبار برای انجام مطالعات مقدماتی در ساماندهی و حفاظت آبگرم محلات در نظر گرفته می شود.
فرماندار شهرستان محلات نیز گفت: آبگرم محلات به سبب جاذبه گردشگری مهم متعلق به کشور است و به عنوان برند گردشگری استان شناخته شده است.
« حسن قمری» افزود: 450 هزار گردشگری سالانه از خدمات درمانی آبگرم محلات بهره مند می شوند که فراهم کردن امکانات مناسب گردشگری در منطقه ضروری است.
وی اظهار داشت: مطالعات علمی و سنجیده در آبگرم منطقه محلات باید انجام شود تا تجربه دستکاری در سرچشمه محلات که موجب کاهش دبی این چشمه شد، به وجود نیاید.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مطالعات جامعی در منطقه آبگرم محلات برای تعیین میزان دبی، وضعیت سفره های زیرزمینی و موقعیت جغرافیایی چشمه های آبگرم باید انجام شود.
سید« محمد حسینی» افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرحی برای منطقه آبگرم محلات دارد که میراث فرهنگی خواهان عملیاتی شدن طرح است.
در این نشست از 19 دستور کار با 14 طرح گردشگری شامل سفره خانه سنتی، مجتمع گردشگری و اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های استان موافقت شد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


معاون عمراني استانداري


گردشگري


استان مركزي