گردشگری و توریسم

18 هزار نفر در یادروز حافظ به آرامگاه لسان الغیب رفتند

به‌گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس شنبه به نقل از مصیب امیری افزود: بر اساس اطلاع رسانی قبلی به مناسبت بزرگداشت این شاعر بلندآوازه، بازدید از مجموعه تاریخی- فرهنگی حافظیه در این روز از ساعت هشت صبح تا ساعت 21:30 برای عموم گردشگران رایگان اعلام شده بود.
وی اظهار داشت: به دلیل استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی بازدید تا ساعت 00:30 دقیقه بامداد شنبه تمدید شد.
این مقام مسئول در ادامه به تعداد بازدید کنندگان از این مکان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده، در این روز حدود 18 هزار بازدید کننده داخلی و 360 گردشگر خارجی از حافظیه دیدن کردند.
امیری اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال جاری یک میلیون و 23 هزار و 452 گردشگر داخلی و 23 هزار و 151 گردشگر خارجی از حافظیه بازدید کردند و این مجموعه همچون سال های گذشته در صدر اماکن پربازدید گردشگری استان فارس قرار دارد.
بیستم مهر در تقویم رسمی به عنوان یادروز حافظ شیرازی نامگذاری شده است.
خواجه شمس الدین محمد، ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب در سال 726 هجری قمری در شیراز تولد یافت.
این شاعر نامی در دوران جوانی بر بسیاری از علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت و به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدل شد. وی در این دوره افزون بر اندوخته عمیق علمی و ادبی، قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این روی تخلص حافظ بر خود نهاد.
حافظ که در مجامع بین المللی نیز شناخته شده است جز 2 سفر کوتاه به یزد و جزیره هرمز هرگز از شیراز خارج نشد. این غزلسرای شهیر در شعر وامدار شاعران پیش از خود، به ویژه شیخ اجل سعدی است.
این شاعر بلند آوازه در سال 791 هجری قمری در شیراز چشم از جهان فرو بست.
9873/ 2027

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


آرامگاه حافظ


يادروز حافظ