گردشگری و توریسم

دومین گروه گردشگر ایتالیایی از آثار تاریخی ورامین بازدید کردند

ژیلا خدادادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک گروه شش نفره از جهانگردان ایتالیایی با حضور در ورامین، از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند.
وی افزود: یک گروه 12 نفره ایتالیایی هفته گذشته با حضور در شهرستان ورامین از آثار تاریخی شاخص شهرستان از جمله مسجد جامع تاریخی ، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی (ع) بازدید کردند.
خدادادی اظهار داشت: طی دو سال گذشته ده ها گروه گردشگر خارجی از کشورهای چین، کره جنوبی ، مالزی ، آمریکا ، آلمان ، هلند ، ترکیه ، ایتالیا، انگلستان ، فرانسه ، اسپانیا ، دانمارک ، استرالیا و کانادا از آثار تاریخی ورامین دیدن کردند.
ورامین بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی دارد که بیش از 80 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مسجد جامع تاریخی ، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی (ع) از آثار تاریخی شاخص شهرستان ورامین است.
مسجد جامع شهرستان ورامین به عنوان یکی از بناهای تاریخی و کم نظیر و جاذبه مهم گردشگری، طی قرن های متمادی در این منطقه خودنمایی کرده و در سال 1310خورشیدی به شماره 176 در شمار فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
برج آرامگاهی علاء الدوله ورامین به عنوان یکی از آثار شاخص معماری استان تهران محسوب می شود که جزو نخستین آثار تاریخی ایران است که در تاریخ 15/10/1310 به شماره 175 در فهرست آثار ملی به ثبت ملی رسیده است.
بقعه متبرکه امامزاده یحیی (ع) در روستای کهنه‌گل در جنوب ورامین نزدیک مسجد جامع در میان صحن امامزاده واقع شده و سنگ قبر محراب گونه نفیس و کم نظیر این امامزاده هم اکنون در موزه آرمیتاژ لنینگراد نگهداری می‌شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


آثار تاريخي


گردشگر خارجي


ورامين