اخبار گردشگری

پرداخت وام های کم بهره به هنرمندان صنایع دستی خوی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی از پرداخت وام های کم بهره به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

عزیز میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی با اعلام این خبر گفت: به منظور حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی در سال جاری 580 میلیون ریال تسهیلات کم بهره با کارمزد 4 درصد در حوزه روستایی از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

تمام این تسهیلات در کارگروه شهرستان خوی تصویب شده و با پیگیریهای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی افراد دارای صلاحیت به بانکهای عامل معرفی شده اند که 70 درصد متقاضیان موفق به اخذ تسهیلات شده و بقیه نیز در حال تکمیل روند هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی اظهار کرد: تمام تلاشهای اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی بر بهره مندی متقاضیان از تسهیلات است که خوشبختانه در شهرستان خوی این امر تا پایان ماه جاری محقق خواهد شد.

تعداد متقاضیان معرفی شده به بانکهای عامل 116 نفر بوده که سعی شده تا بمیزان درخواستها و نیازهای افراد تسهیلات لازم در اختیارشان قرار گیرد.

در حوزه صنایع دستی روستایی شهرستان خوی تعداد 400 نفر فعال هستند و اکثراً در رشته های بافتنی های سنتی، گلیم بافی، رو دوزیهای الحاقی مشمول فعالیت هستند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.