گردشگری و توریسم

سوخت رسانی به زائران اربعین در مرز چذابه سازماندهی شد

به گزارش ایرنا نعمت الله نجفی سه شنبه در نشست ستاد استقبال از زائران اربعین حسینی در محل سالن کنفرانس این شرکت در اهواز افزود: برنامه جامع سوخت رسانی (گازوییل و بنزین) و پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) در شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز تدوین شده و طبق برنامه زمان بندی شده سوخت مورد نیاز زائران تامین و ذخیره سازی می شود.
وی افزود: 2 جایگاه سیار بنزین و گازوییل به صورت شبانه روزی به ظرفیت 52هزار لیتر در مرز چذابه آماده عرضه سوخت مورد نیاز زائران خواهد بود.
نجفی گفت: جایگاه های عرضه سوخت در مسیرهای پل زال بیدروبه – حسینیه – شوش دانیال – سید عباس – الهایی تا مسیرهای فکه به چذابه و اهواز به سوسنگرد و بستان به اندازه کافی ذخیره سوخت پیش بینی شده و جای نگرانی نیست.
سیداسد میرعالی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز ) نیز از آمادگی ارائه خدمات موردنیاز پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت : مجتمع خدماتی رفاهی آموزش شهدای بسیج در اهواز با 140 تختخواب آماده پذیرایی از زائران اربعین است.
وی از استقرار موکب و پذیرایی در منطقه چذابه و جنب جایگاه سیار سوخت رسانی خبر داد و گفت همه جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی در همه مسیر های منتهی به پایانه چذابه و شلمچه فعال و امکانات و سرویس های بهداشتی برای زائران فعال می باشد.
میرعالی گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین از 15 روز قبل از روز اربعین تا برگشت آخرین زائر از کربلای معلی ادامه خواهد داشت و در صورت درخواست مسئولان و ستاد اربعین امکان تداوم خدمت رسانی وجود دارد.
مشارکت همه جانبه مردم مومن و ولایی خوزستان به خصوص جوانان و نوجوانان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی از جلوه های برجسته و به یاد ماندنی حماسه اربعین است.
پایانه مرزی چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16 کیلو متری غرب خرمشهر 2 کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین در استان خوزستان است.
حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت 2 مرز چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع و تا 2 مانده به روز اربعین حسینی ادامه می یابد.
بر اساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان مطابق با بیستم ماه صفر ، روز اربعین است.
در اربعین پارسال 350هزار زائر از گذرگاه چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
تشرف زائران ایرانی به عتبات عالیات از 2 مرز شلمچه و چذابه به تدریج از مهرماه سال 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق شروع شد.
6065/6002

انتهای پیام /*


اجتماعي


اربعين97


توزيع سوخت


نعمت الله نجفي