گردشگری و توریسم

56 میلیارد ریال برای مرمت پنج بنای تاریخی بوشهر نیاز است

نصرالله ابراهیمی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این بناها شامل قلعه های نصوری سیراف، بردستان، ملک منصورخان شبانکاره، عمارت مبارکی و مدرسه تاریخی گلستان در بافت تاریخی بوشهر است.
وی اضافه کرد: کار مرمت قلعه های نصوری، ملک منصور خان شبانکاره و مدرسه گلستان از سال 1394 و عمارت مبارکی و قلعه بردستان از سال 1396 آغاز شده است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: براساس پیشرفت فیزیکی هر یک از بناهای تاریخی برای قلعه نصوری سیراف با 60 درصد پیشرفت فیزیکی 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
ابراهیمی اضافه کرد: این بنا که به قلعه شیخ معروف است متعلق به دوره قاجار و از جمله آثار ثبت شده در فهرست ملی است.
وی گفت: همچنین قلعه بردستان با 10میلیارد ریال و ملک منصور خان شبانکاره با 13میلیارد ریال از دیگر بناهایی است که با مرمت و بهره برداری از این بناها به گسترش ظرفیت های فرهنگی منطقه کمک می کند.
ابراهیمی افزود: همچنین برای مرمت عمارت مبارکی 600 میلیارد ریال و مدرسه تاریخی گلستان که دربافت قدیم بوشهر در محله قدیمی بهبهانی قرار دارد 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد: با توجه به موافقت نامه های مالی بسته شده در صورت تامین نقدینگی لازم فاز نخست این بناها دهه فجر به بهره برداری می رسد.
ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به کاربری گردشگری و توریستی که برای بناهای یاد شده در استان بوشهر تعریف شده است انتظار می رود ضمن توسعه گردشگری زمینه اشتغال 75 نفر در استان فراهم شود.
وی یادآور شد: پنج بنای تاریخی یاد شده از جمله آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی و مربوط به دوره قاجار هستند.
6047/6043

انتهای پیام /*


فرهنگی


مرمت


میراث فرهنگی


بوشهر