گردشگری و توریسم

آیین سنتی 500 ساله دوشاب پزان در ممسنی برگزار می شود

به گزارش ایرنا برزو محمودی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آیین به مناسبت هفته گردشگری، روزهای دوازدهم و سیزدهم مهرماه 97 در روستای یاد شده برپا خواهد شد.
وی بیان داشت: معرفی ظرفیت های استان فارس در توسعه پایدار گردشگری کشاورزی با تکیه بر محصول انگور بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی، معرفی منابع، جاذبه ها و زیرساخت های گردشگری، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ مردم این بخش، از جمله اهداف برگزاری این آیین سنتی است.
او گفت: همچنین معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی مردم بخش دشمن زیاری، معرفی انواع خوراک، نوشیدنی و پوشش سنتی اهالی این بخش از دیگر اهداف برپایی این آیین است.
محمودی ادامه داد: از دیگر برنامه های جانبی این رویداد می توان به عرضه انواع محصولات بومی و ارگانیک شامل انگور، شیره انگور، مویز، کشمش، صنایع دستی، آش غوره و انواع نان های سنتی، خدمات اقامتگاه بوم گردی و پذیرایی محلی، برگزاری تور طبیعت گردی و آب نوردی تنگ روبنی و اسب سواری اشاره کرد.
وی بیان کرد: برگزاری رویدادهای بومی در توسعه گردشگری، نقش موثری دارد و با برگزاری اینگونه رویدادها ضمن معرفی و احیای آیین های سنتی افزون بر جذب مخاطب و گردشگر، رونق اقتصادی جوامع محلی را هم در پی دارد.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
9873 /6118

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


دوشاب پزان


ممسني