گردشگری و توریسم

اولین دوره دانش آموختگان صنایع دستی پایتخت برگزار شد

محمد انشایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعطای گواهی نامه هنرمندان صنایع دستی (با عنوان ما می توانیم) برای نخستین بار برگزار شد که 34 نفر توانستند دوره مقدماتی تا پیشرفته (دوره آموزشی سه ماهه) خود را به اتمام برسانند.
وی ادامه داد: در این دوره هنرمندان در رشته های طراحی سنتی, سراجی, تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و پته دوزی های سنتی را زیر نظر اساتید مجرب در مدرسه صنایع دستی ایران ( بوستان المهدی منطقه 9) فرا می گیرند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهارداشت: در این مراسم بیش از 80 اثر از ساخت هنرمندان در این مرکز در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هدف از این دوره توسعه هنرهای سنتی است گفت: در این دوره فرهنگ استاد شاگردی, تجلیل از استادان و مفاهیم بنیادی و تئوریک صنایع دستی به دانش آموختگان ارائه شد.
به گفته وی در این مراسم رویا فتحی مدیر فرهنگسرای رویش, دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران, مدیر عامل بنیاد رودکی و معاون شهردار منطقه 9 و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.
مدرسه صنایع دستی ایران 13 اردیبهشت ماه امسال به مناسبت هفته کارگر در بوستان المهدی منطقه 9 تهران با حضور برخی مسئولان و شهردار منطقه 9 گشایش یافت.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


تهران


دانش آموختگان