گردشگری و توریسم

ثبت نام پیاده روی اربعین از طریق دفاتر مجاز ارزان تر است

محسن ساغرچی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ثبت نام در سامانه سماح نرخ هر دلار برای متقاضیان حضور در این حماسه عظیم 80 هزار ریال محاسبه می شود و این در حالی است که اگر از طریق کنسولگری اقدام شود نرخ هر دلار برای مراجعه کنندگان 2 برابر این مبلغ ارزیابی می شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم برای ثبت نام در این طرح فقط از طریق دفاتر مجاز باید اقدام کنند، افزود: 33 دفتر زیارتی در این استان دارای مجوز از سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه ثبت نام پیاده روی اربعین را بر عهده دارند.
مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه ثبت نام در این طرح تا یک هفته قبل از اربعین ادامه می یابد از صدور ویزا در مدت 48 تا 72 ساعت خبر داد.
ساغرچی بیان کرد: افراد متقاضی می توانند مدارک خود از جمله پاسپورت و عکس را به دفاتر زیارتی مجاز ارایه کرده و از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند.
مدیر حج و زیارت استان همدان خاطر نشان کرد: هزینه ثبت نام در این طرح 41 دلار معادل سه میلیون و 777 هزار ریال است که متقاضیان می توانند معادل ریالی را پرداخت کنند.
ساغرچی با اشاره به اینکه تاکنون یکهزار متقاضی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، توصیه کرد که برای آسان سازی در روند ثبت نام هرچه سریع تر اقدام شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در استان همدان 17 هزار نفر برای پیاده روی اربعین از طریق سامانه حج و زیارت اقدام کردند.
9896/2090

انتهای پیام /*


اجتماعی


پیاده روی اربعین


حج و زیارت


سامانه سماح