گردشگری و توریسم

سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرکرد گشایش یافت

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه هنرمندان استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، مرکزی، قم، همدان و یزد آثار خود را ارائه کردند.
بهمن عسگری سوادجانی تاکید کرد: سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد به منظور تحقق اهداف ‘حمایت از کالای ایرانی’ در بیش از 100 غرفه برپا شده است.
وی افزود: امسال برای نخستین بار غرفه های گردشگری نیز در راستای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان های منطقه مرکزی کشور در سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد دایر شده است.
عسگری سوادجانی تصریح کرد: استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، اصفهان و قم توانمندی های حوزه گردشگری و پتانسیل های سرمایه گذاری در این بخش را در 5 غرفه به نمایش گذاشتند.
وی یادآور شد: معرفی قابلیت ها و پتانسیل های هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان های منطقه مرکزی کشور از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بازاریابی، بازارسازی و فراهم کردن بسترهای فروش برای تولید کنندگان صنایع دستی به منظور یافتن بازار مصرف و فروش بیشتر محصولات آنان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی گفت: صنایع دستی یک کالای 100 درصد ایرانی است و تمامی فرآیندهای آن در داخل کشور وجود دارد و به همین منظور به عنوان کالایی داخلی مورد حمایت و توجه است.
وی افزود: با توجه به ثبت شهرکرد به عنوان ‘شهر ملی نمد’ فضای مخصوصی برای این هنرصنعت استان در سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد اختصاص یافت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توجه به صنایع دستی و حمایت از فعالان این حوزه جزو مهمترین اولویت های مسئولان است.
الله کرم نصیری تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و شهری با هدف توجه به توانمندی های صنایع دستی از اولویت های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری است.
به گزارش ایرنا، هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری،‌ روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی استان است.
هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی چهارمحال و بختیاری 12 هزار نفر هستند که از این تعداد تنها حدود سه هزار نفر فعالند.
سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد 9 تا 13 مهر از ساعت 16 تا 22 برای بازدید علاقه مندان، سرمایه گذاران، هنرمندان و قشرهای مختلف در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شهرکرد دایر است.
7362/2097

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنايع دستي


نمايشگاه


چهارمحال و بختياري