گردشگری و توریسم

گامی مهم در توسعه گردشگری سلامت در جزیره کیش

به گزارش ایرنا راه اندازی این دفتر پس از حضورفعال بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در نمایشگاه عمان هلث در مسقط و استقبال مراجعه کنندگان، صورت گرفت.
نمایشگاه سلامت عمان 2018هفته گذشته با حضور کشورهای مختلف در این کشور برگزار شد و بیمارستان کیش با اعزام تیمی از متخصصان جراحی در حوزه های سرطان سینه، گوش و حلق و بینی و پوست مو و زیبایی به همراه کارشناس فنی ارتوپدی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی این جزیره ضمن حضور دراین نمایشگاه نسبت به ارائه مشاوره و ویزیت مراجعه کنندگان نمایشگاه اقدام کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد، امیرکیانی معاون اجرایی بیمارستان و مدیر غرفه بیمارستان کیش در این خصوص گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در جزیره کیش و زیر ساخت های درمانی بیمارستان این جزیره پس از امکان سنجی های اولیه، دفتر ارجاع بیمار بیمارستان کیش در عمان راه اندازی شده است .
وی افزود: شناسایی فرصت ها و اقدام به موقع، لازمه توسعه گردشگری درمانی است و پس از حضور فعال ییمارستان کیش در نمایشگاه عمان هلث از فرصت فراهم شده برای راه اندازی دفتر ارجاع بیمار بیمارستان کیش بهره گیری و در این راستا دفتر ویژه ارجاع هدایت گردشگران سلامت در عمان راه اندازی شد.
امیر کیانی اضافه کرد: با توجه به اینکه خط پروازی بین کیش و مسقط برقرار است راه اندازی این دفتر، شرایط را برای پذیرش بیماران تسهیل می کند.
در نمایشگاه بین المللی سلامت که از دوم تا چهارم مهرماه 97 در مسقط پایتخت عمان برگزار شد، در غرفه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش علاوه بر معاینه و ویزیت بیماران توانمندی های بیمارستان کیش در حوزه های مختلف به مراجعه کنندگان ارائه شد .
جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی حدود 37 هزار نفر در آب های نیلگون خلیج فارس در فاصله 18 کیلومتری سرزمین اصلی قرار دارد.
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در میان آبهای نیلگون خلیج فارس و جمعیت 37 هزار نفری و بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر گردشگر سالانه دارای تجهیزات امکانات بیمارستانی بسیار مجهز، کلینک های تخصصی و کادر درمانی متخصص مقیم و پروازی برخوردار است و می تواند یکی از قطب های سلامت کشور و باشد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، این جزیره گردشکری با توجه به توانمندی های بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی و برخورداری از تجهیزات و کادر متخصص مقیم و پروازی موجود بیمارستان کیش می تواند به قطب گردشگری سلامت تبدیل شود.
«محمد ابراهیم انصاری لاری» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش دی ماه سال 96 در جریان بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش بر توانمندی و ظرفیت بیمارستان در تبدیل به قطب گردشگری سلامت در کشور و منطقه تاکید کرد.
وی اظهار کرد: بیمارستان در شرایط خوبی قرار دارد و از استانداردهای قابل قبول و پزشکان مجرب و متخصصی برخوردار و یک آماده نسبی برای پذیرش بیماران خارج از کشور دارد.
مدیرعامل سازمان با تاکید بر اینکه افزایش گردشگران سلامت نیازمند سرمایه گذاری های بیشتری است افزود: باید توان ایجاد موقعیت رفت و آمدهای ارزان، امکانات اقامتی مناسب و خدمات کامل فراهم شود در این صورت داد و ستدهای انجام شده خود به خود موجب ارتقاء کیفیت و خدمات در بیمارستان و افزایش گردشگران سلامت و از میان رفتن کم و کاستی ها خواهد شد.
1339

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


سلامت


كيش