گردشگری و توریسم

موزه ماسوله بار دیگر پذیرای گردشگران می شود

مصطفی پورعلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب یادآور شد: پیشتر موزه ماسوله در میان موزه های برتر کشور از سوی کمیته ملی موزه ها ( ایکوم ایران) معرفی و توسعه فیزیکی و مدیریت آموزش، دو مولفه انتخاب از سوی کمیته یادشده اعلام شده بود .
وی اظهار داشت: اکنون با هزینه اعتبار 300 میلیارد ریال موزه یاد شده که برای مدتی بدلیل مرمت و بازسازی تعطیل بود، بمناسبت هفته گردشگری بازگشایی شده است.
مجموعه موزه میراث فرهنگی ماسوله در بالای بازار تاریخی واقع در خانه تاریخی درزی در نوروز سال 96 راه اندازی شده و دارای مجموعه ای ارزشمند از اموال فرهنگی مرتبط با نهضت جنگل و معیشت سنتی منطقه است.
پورعلی ادامه داد: همچنین موزه عون بن علی (ع) با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در مرمت و توسعه در ماه آینده بازگشایی می شود.
وی بیان کرد: موزه میراث فرهنگی، عون بن علی (ع) ، خانه موزه شوکتی و حیات وحش عناوین موزه های فعال در ماسوله است.
وی تصریح کرد: موزه های یادشده با مشارکت اهالی ، هیات امنا و نهادهای دولتی اداره می شوند.
پورعلی آموزش را یکی از موارد مهم در زمینه ثبت جهانی عنوان و اضافه کرد: اقداماتی همچون انتشار کتاب، سلسله نشست های پژوهشی ماسوله و کارگاه های آموزشی بصورت مداوم برگزار می شود.
شهرک تاریخی ماسوله دارای 350 خانه تاریخی با قدمتی 800 تا هزار ساله است که در سال 1354 با شماره 1090 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این شهرک تاریخی و منحصربفرد دارای جلوه های خاص طبیعی است و با توجه به ویژگی های تاریخی ، جغرافیای ظاهری و اقلیم خزری توأم با کوهستانی یکی از مهمترین سایت های ایرانگردی و جهانگردی در استان و حتی در میان کشورهای خاورمیانه است..
ماسوله در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در 62 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
پنجم تا یازدهم مهرماه هفته گردشگری است.
1881/2007

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


موزه ماسوله


گيلان