گردشگری و توریسم

تصویب طرح جامع گردشگری شرق کرمان ضروری است

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه سه(شهرستان های بم، ریگان و فهرج) افزود: در این نشست مقرر شد طرح جامع گردشگری شرق استان با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب شورای توسعه و مدیریت این استان برسد.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد این طرح توسط معاون عمرانی استانداری به فرمانداری های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و معین منطقه ارسال شود و همچنین معین منطقه پروژه های پیشنهادی خود را در چارچوب طرح به استانداری و فرمانداری ها ارسال کند و سایر پروژه های طرح جامع نیز با پیگیری فرمانداری ها توسط بخش خصوصی اجرا شود.
سرپرست استانداری کرمان گفت: تجمیع زمین های کشاورزی و توسعه آبیاری نوین در این منطقه، کار بسیار ارزشمندی است که باید با جدیت دنبال شود.
وی اظهار داشت: در این نشست مصوب شد برای اجرای 10 طرح برداشت، بسته بندی و نگهداری و نیز فرآوری محصولات خرما تسهیلات لازم اختصاص یابد و در پایان سال جاری به افتتاح برسد.
سرپرست استانداری کرمان گفت: همچنین مقرر شد ترمیم بناهای حاکم نشین، کلاه فرنگی، چهارفصل و سر در ارگ قدیم در سال جاری انجام شود و توسط فرمانداری و میراث فرهنگی کار قیمت گذاری و توافق با مالکین را انجام دهد و اعتبار تملک آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود.
فدائی تاکید کرد: در این جلسه اعلام شد موضوع کارخانه لاستیک در ریگان با توجه به بررسی های انجام شده، منتفی است و قابل پیگیری نیست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز با تاکید بر تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی سالانه برای این شهرستان گفت: در استان کرمان 220 پروژه اقتصادمقاومتی تعریف شده که 11 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد و یک دوم اشتغال پیش بینی شده را محقق می کند.
وی به واگذاری پروژه های نیمه تمام در شهرستان ها نیز تاکید کرد و گفت: 170 پروژه نیمه تمام در استان کرمان آماده واگذاری است.
وی اظهارداشت: در شرق استان 19 طرح با 33 میلیارد تومان اعتبار آماده واگذاری به بخش خصوصی است که از این تعداد پنج پروژه مربوط به شهرستان بم است.
رودری تاکید کرد: بالغ بر 6 هزار فرصت شغلی تعهد اشتغال داریم که در سال جاری 793 فرصت شغلی ایجاد شده است و از برنامه زمان بندی در این حوزه عقب هستیم.
فرماندار شهرستان بم نیز گفت: در حال حاضر تولید محصولات کشاورزی در شرق استان، 90 درصد اقتصاد مردم را به خود وابسته کرده است.
هادی شهسوارپور افزود: با توجه به وجود 17 هزار و 500 هکتار اراضی باغی در شهرستان بم، استفاده از سیستم های نوین آبیاری در این منطقه ضروری است و در این رابطه دوره های آموزشی و هماهنگی های لازم نیز برگزار شده است.
وی بر پیگیری برای تکمیل بیمارستان 202 تختخوابی بم نیز تاکید کرد و گفت: کمبود تخت بیمارستانی یکی از مشکلات این شهرستان به شمار می رود و برای تکمیل این بیمارستان نیز پیگیری هایی انجام شده است.
فرماندار شهرستان ریگان نیز گفت: تعهد ایجاد اشتغال این شهرستان در سال جاری 420 شغل بوده که تاکنون 121 شغل ایجاد شده است.
امین باقری افزود: 20 صندوق خرد روستایی در این شهرستان تشکیل شده که 6 صندوق بصورت فعال در حال ادامه کار هستند.
وی اظهارداشت: در شهرستان ریگان به دنبال راه اندازی صنایع وابسته به خودروسازی و فعال سازی معادن هستیم.
باقری تصریح کرد: مشکل اصلی این شهرستان در نبود زیرساخت های توسعه ای است که باید برای رفع این مشکل تلاش مضاعفی صورت گیرد.
وی اظهارداشت: در صورت تامین زیرساخت ها، امکانات مناسبی برای جلب سرمایه گذاری و توسعه فراهم شده و جذابیت های این منطقه افزایش یابد.
فرماندار ریگان بر احداث جاده رستم آباد – ریگان و باند دوم ریگان – جاسک نیز تاکید کرد.
باقری با اشاره به تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز نیز گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، باید آب موجود را مدیریت کرده و فرهنگ استفاده صحیح از آب را نیز توسعه داد.
فرماندار شهرستان فهرج نیز گفت: صنعت و معدن خاصی در این شهرستان وجود ندارد و ظرفیت های توسعه بر مبنای گردشگری شکل گرفته است.
امیر باقری زاده با اشاره به اینکه 23 صندوق خرد روستایی تاکنون در شهرستان فهرج راه اندازی شده است، ادامه داد: سهم معین اقتصادی تاکنون در سه صندوق و در چهار صندوق نیز در آینده نزدیک پرداخت می شود و در ادامه 150 مورد وام خرد روستایی از سوی این صندوق ها پرداخت شده است.
3029/7440

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


طرح گردشگري


شرق استان كرمان